Problemen met "vermenigvuldiging" in de schets

Hallo 

Ik kom naar je toe voor een probleem met Solidworks versie 2021 - 2022. Ik ben momenteel in opleiding tot mechanisch ontwerper en tijdens mijn opleiding heb ik geleerd hoe ik Solidworks moet gebruiken. Mijn trainingscentrum gaf ons studentenlicenties om thuis te kunnen werken, maar toen we eenmaal geïnstalleerd waren, merkte ik al snel een probleem op toen ik een schets maakte . Het probleem is vrij moeilijk te beschrijven, dus ik zal de afbeeldingen nu voor je plaatsen:

Ik denk dat de beelden voor zich spreken! Om een lang verhaal kort te maken, als ik een vorm teken, plaats of een dimensie verplaats, vermenigvuldigt alles zich. Alsof de vorige afbeelding niet is gewist...

Ik hoop dat je me kunt helpen, want het probleem is behoorlijk pijnlijk ^^'

Ik blijf beschikbaar voor alle informatie. Alvast bedankt voor je feedback!

Hallo

Dit kan te wijten zijn aan een pc-configuratie die niet geschikt is voor SW. Solidworks garandeert de werking niet op andere kaarten dan de Quadro-versies (bij nvidia, bij AMD ben ik niet zeker van de namen van de kaarten), daarna is het de loterij.

Als deze "bug" niet wordt aangetroffen tijdens de training, heeft deze waarschijnlijk te maken met de pc.

6 likes

Hallo 

Ik ben erin geslaagd mijn probleem op te lossen door de standaardopties opnieuw in te stellen. Ik weet niet of een optie de werking van Solidworks verstoorde, maar het loste mijn probleem op. Als het probleem zich ooit voordoet wanneer ik een optie activeer, zal ik de informatie delen!

Dank u voor uw antwoord in ieder geval.