Problemen met Solidworks 2014-simulatie

Hallo allemaal.

Hier heb ik een klein probleem met een statische analyse van een assemblage

Ik krijg foutmeldingen wanneer ik de scan uitvoer en ik begrijp niet wat er mis is

Ik heb de vaste geometrie aangegeven die zich in de gaten van de rijtuigen aan de achterkant (as) bevindt

De kracht op de plaat is ok en ik heb naar mijn mening de assemblages goed verbonden met schroeven 

De mesh heeft dus geen probleem, maar het geeft me deze foutmeldingen als ik de simulatie uitvoer:

Blijkbaar komt het probleem van de schroeven (connector), maar ik kan niet zeggen wat er mis is? Zijn de bouten niet vanaf het begin (standaard?) ingesteld

Dank u voor uw hulp.

Ik denk dat je begint met een model dat te complex is.

Ik begin mijn studie meestal op een heel eenvoudige manier. Het idee is om een model te hebben dat "werkt" en dan elke keer dat je een hypothese toevoegt waarmee je dichter bij de realiteit kunt komen en je controleert of "het werkt" en of het coherent is. Als al je hypothesen zijn gemaakt, dan en alleen dan verdicht je je maas voor de uiteindelijke berekening.

Merk op dat de connectoren veel extra vergelijkingen toevoegen en dus een aanzienlijke berekeningstijd.

Als ik jou was, zou ik beginnen met het plaatsen van een "wereldwijd solidariteitscontact" en zou ik een eerste berekening maken. Dan verfijn je zo goed als je kunt...

Tenminste, dat is mijn manier van werken, want anders weet je niet meer waar je het hebt en is het een gedoe om te weten wat wel of niet werkt.

2 likes

Ok ik zal het dan op deze manier proberen. 

Als je zegt probeer alleen een wereldwijd solidariteitscontact te hebben, wat betekent dat dan, want ik heb mijn platform dat in een gelast mechanisch element zit, dus hij vertelt me zijn : 

Moet ik deze beperkingen ook opheffen? 

Al uw contacten tussen u worden gedefinieerd als "geen penetratie"

Met andere woorden, ze kunnen over elkaar heen glijden, afpellen maar elkaar niet hinderen.

Klik met de rechtermuisknop > de definitie wijzigen > u wijzigt in "solidariteit"

3 likes

Oké, ik deed wat je me vertelde en zichtbaar voor het moment werkt alles.

Ik zal de resultaten zien, want op dit moment in de eerste simulatie vertelt het me dat er geen vervorming in de wagon is (persoonlijk geloof ik het maar half) en ik zal elementen toevoegen en we zullen zien of het een verandering teweegbrengt,  als ik ooit een oplossing vind, kom ik terug en kijk hier eens rond:) 

Nogmaals bedankt.

Je begint al met iets dat werkt;)

Voeg nu één voor één hypothesen toe en controleer of het gedrag dicht bij de realiteit ligt.

Succes;)

1 like

Hier ben ik net klaar met het onderzoeksrapport. Inderdaad, door op deze manier te werk te gaan, slagen we erin om de problemen 1 op 1 op te lossen, nogmaals bedankt.

Fijne dag.

1 like