Draadsnijproces op een schroef

Hallo

Ik wil graag een tapproces op een schroef creëren, zodat deze tijdens de montage op het belaste onderdeel tapt.

Ik hoorde over de technologische resultaten, maar ik vond er niet veel over.

Als iemand me kan verlichten, zal het me veel helpen.

Heel erg bedankt en een fijne dag verder:)

Hallo 
De "technologische resultaten" retourneren de informatie (in het geval van tap-/draadsnijfuncties) van het type "diameter, lengte,.. Deze informatie kan worden gebruikt in 2D of andere Catia modules.
Het vervult niet de functie die u zoekt.

De methodiek die ik het vaakst ben tegengekomen bestaat uit het creëren van de volgende vormen in de schroefdelen:

• Een lichaam dat de vormen van de schroefdoorgang groepeert (glad gat, kopbehuizing, afschuining, verzinking).
  • Een lichaam dat het boren en tappen van het getapte gat groepeert dat de schroef ontvangt.

Deze body's worden gepubliceerd en vervolgens met link gekopieerd/geplakt respectievelijk in het deel dat moet worden vastgedraaid en in het deel waar het tapgat is gemaakt.

Edit: het is gebruikelijk als er veel geboord wordt om een CATPart in de assemblage te maken die al het kopiëren / plakken groepeert met links van de verschillende gaten van de herhalingen van deze (gaten), het zijn deze groeperingen die we publiceren en kopiëren / plakken met links in de betreffende onderdelen.