Voortplanting van inconsistent blad

Hallo allemaal en een goed begin van de week.

Nog een vraag die me stoort! (Zeker, ik had niet gedacht dat ik op een dag Creo-opties als deze zou missen. Haha)

Ik ben bezig met het ontwerpen van een plastic onderdeel dat gegoten gaat worden. En als ik een afdeling aanmaak, gaat deze kleine grappenmaker veel te ver in zijn voortplanting. Heel duidelijk weet ik dat bij het bewerken van de mal deze afronding vervelender zal zijn dan wat dan ook.

Hoe zorg je ervoor dat de filetfunctie niet "in een vacuüm " rondt zoals in de afbeelding hieronder?

Ik heb geprobeerd de optie " tangens propagatie" uit te vinken, maar ik zie geen verschil op dit niveau

Bedankt

1 like

Hallo
Voorlopig heb ik geen andere oplossing gevonden dan materiaal op het extra blad te verwijderen. Als iemand een echte oplossing heeft, ben ik ook geïnteresseerd.

1 like

Hallo @coin37coin ,

Kun je je stuk delen omdat ik dit probleem niet heb?

Uh... Nee. Ik wil niet echt een stuk delen dat eigendom is van mijn bedrijf :wink:

En een nepstuk maken dat het fenomeen reproduceert?

Hoi @coin37coin :v:

In feite komt het door je stop na je verlof, wat niet in continuïteit is.
Hier zijn 2 afbeeldingen, het is betekenisvoller dan een lange tekst:

Niet-doorlopende rand (uw geval?)

Stevige rand

Als de constructie van je onderdeel niet kan veranderen, heb je naar mijn mening 3 oplossingen:

• De 1e is degene die je hebt gevonden door materiaal te verwijderen

• De 2e door een gedeeltelijke randparameter toe te voegen met een eindtoestand van 0,0001 mm. Het nadeel is dat je een micro vertraging van het verlof hebt:
    image

image

• En de 3e is door een filet van variabele grootte te maken die in de hoek op 0 eindigt:
    SLDWORKS_qnpcoo5i6B

++ Nicolaas

2 likes

Dit zijn precies de conclusies die ik @Nicolas74 ... En dat is niet wat mij het meest uitkomt!
In principe heb ik deze randverschuiving niet, bedankt de overblijfselen :sweat_smile:

Zie de bijgevoegde tentoonstelling voor een weergave van het probleem
Propagation_conge. SLDPRT (122.5 KB)

Ja ik begrijp je, ik teken ook plastic onderdelen! (Concepten, een genot op SolidWorks :stuck_out_tongue_winking_eye:)
U kunt vertrekken voordat het lichaam wordt verwijderd. maar hey, het is niet erg stabiel uit ervaring :smile:
Zo niet, dan laat je je lichaam vertrekken vanaf de rand van het blad :+1:

Bewerken:
Het is me gelukt door het verlof voor de stoffelijke resten te doorstaan:
image
image

1 like

Hallo Nicolas

Heeft u enig idee waarom gedeeltelijke afschuiningen in uw geval niet zouden werken.
Als je de 2022-versie hebt, zijn er nog meer verbeteringen, waaronder faciliteiten waar je de lengte handmatig verplaatst
image

Kijk hier (ik denk dat je het wel weet) https://www.youtube.com/watch?v=5XkxiyGpmUs

Vriendelijke groeten

1 like

Inderdaad, zoals anderen suggereren, is het beter om door te gaan met een "veeg" van het materiaal in een "U" -vorm (ongeveer) aan de basis van je baas.

Dank u allen voor uw oplossingen. Ik heb de indruk dat we allemaal een beetje op de tast zijn over het onderwerp.

Ik eindigde, in wanhoop, met het testen van het " gezichtsverlof "... En wonder boven wonder lijkt het te werken voor dit specifieke geval.

Tot zover het beheer van meerdere randen in één functie! :pensive:

2 likes