Hallo
Is er een gemakkelijke manier om een kleur toe te wijzen aan een kamer op basis van de eigenschap "Bescherming"?
Verzinken, polijsten, blauwe verf etc.
Door het eigendomsdossier door te nemen. PRTPRP
Bij voorbaat dank
Hallo
Is er een gemakkelijke manier om een kleur toe te wijzen aan een kamer op basis van de eigenschap "Bescherming"?
Verzinken, polijsten, blauwe verf etc.
Door het eigendomsdossier door te nemen. PRTPRP
Bij voorbaat dank
Hallo @foufounet!
Omdat het rustig is in de omgeving, zal ik je mijn mening geven...
Om dit te doen, is er geen oplossing die direct bestaat. Verschillende alternatieven:
A+
+1 voor het maken van een bibliotheek van materialen met een andere kleur per bewerking.
Ik gebruik deze methode in mijn geval voor mos/houtdiktes.
Hallo
Het is een beetje ingewikkeld om in te stellen, maar ik heb onderdelenbestanden (.prtdot) gemaakt met zowel het materiaal als de oppervlaktebehandelingen. Ja, als u de families van onderdelen goed beheerst, kunt u al uw materialen en oppervlaktebehandelingen in een bestand maken. prtdot
Kijk er eens naar, daar heb ik 3 configuraties materiaal (S235-I304-Gegalvaniseerd).
Je opent hem en kiest je soort materiaal of coating en vervolgens doe je erin wat je moet doen...
PS: in de custom eigenschappen ben ik vergeten deze te wijzigen omdat je deze handmatig moet invullen bij het aanmaken van de configuratie.
Hallo
Zoals Benoit.LF zei, lijkt het mij niet dat er direct een bestaande oplossing is. Voor mij is het door macro met:
- Stap 1: Keuze van het materiaal.
- Stap 2: Keuze van de behandeling met toewijzing van de kamerkleur automatisch volgens de gekozen behandeling.
Als de gebruiker de kleur van het onderdeel handmatig wil wijzigen, kan hij dit doen met behulp van een aangepast kleurenpalet.
Het is dus een mix tussen punt 1 en 3.
Een ac cobra 427, bijvoorbeeld, voor 30 verschillende materialen die elk 5 verschillende behandelingen kunnen hebben, maakt je 150 configuraties of heb ik je oplossing verkeerd begrepen?
Vriendelijke groeten
Hallo
Bedankt voor je antwoorden, dus ik ga materialen maken met kleurschakeringen
volgens de verwerking in delen (.prtdot). (punt 2 van Benoit LF).
Macro te ingewikkeld voor mij, sorry d.roger!
Vriendelijke groeten