Eigendom van de kamer

Hallo, is het mogelijk om een onderdeeleigenschapsveld in te vullen volgens een ander, laat me het uitleggen:  wanneer ik een lasersnijder  (ep3-plaat) maak, wil ik graag dat een ander veld de artikelcode  van de 3000x1500 ep 3-plaat koppelt (gecodificeerd in onze ERP). Het beste zou zijn om dit automatisch te doen door een formule aan te geven in het eigenschappenmasker, anders kan dit worden gedaan door een macro te starten.

Hallo

Als u aangepaste eigenschappen in één veld wilt combineren, moet u $PRP:"PropertyName" gebruiken

Voorbeeld:

Dikte: 3mm

Omschrijving: Plaat $PRP: "Dikte" >>>>>>>> 3mm plaatwerk

3 likes

Anders kunt u met de Mycad-tools smartproperties gebruiken, waarmee u aangepaste eigenschappen kunt maken door aan te eenschakeling te voegen, en alleen als het onderdeel bijvoorbeeld van plaatstaal is gemaakt.

4 likes

Zonder "tools van derden" is er bijvoorbeeld dit:

- Stuk in cad stuk "invoegen / deel... "

- vink vervolgens "Aangepaste eigenschappen" aan

nadelen: (het is een "externe referentie" om te beheren),

De eigenschappen stammen af van de "algemene (gewoonte)" en niet van "naar de configuratie"

1 like

Is het het onderdeel dat u wilt codificeren of de plaatwerkbehuizing?

Hallo

olivier42, het hangt niet af van de configuratie die is gekozen bij het opnemen van het stuk voordat het wordt ingevoegd?

A. Leblanc,

Uit het geheugen nee, "kamer in kamer" met de optie "Eigenschappen" haalt alleen "algemeen" naar beneden,

En dus kan het werken als je bibliotheekelementen hebt, of onderdelen om te maken, die je goede informatie bevatten om neer te halen...

Hierdoor kunt u links (merk, referentie, plannummer) op een "schone" manier bewaren

Dit principe is een beetje vergelijkbaar met het "profiel van const.soudée", wat terugkomt in eigendom komt van de "algemene"

Daarna voegden ze een nieuwe optie toe om de informatie te "laten afdalen" op het niveau van de "gelaste lichamen" van het "ingevoegde onderdeel" dat twee mogelijke bestemmingen heeft: ofwel het lichaam (= lijn in de lijst van gelaste onderdelen), ofwel in het "doel"-deel

1 like

Bedankt voor je antwoorden, om mijn verzoek te verduidelijken, het is geen mechanisch gelast onderdeel of "onderdelen in een onderdeel", het doel is gewoon om in een "_MatierePremiere" chanps te schrijven, automatisch een code (gemaakt in de ERP) volgens 2 andere velden "_Matériau" en "_Epaisseur". Dit kan via een formule in het eigenschappenveld, of via een macro.

2017-10-12_08_27_22-solidworks_premium_2016_x64_edition_-_piece1.png

$PRP:"_Matériau" $PRP:"_Epaisseur"mm

Dank u voor uw antwoord Yves.T, ik ben het met u eens dat ik een veld kan maken dat het mogelijk maakt om het materiaal en de dikte samen te voegen, maar het laat niet toe om automatisch te verwijzen naar de code van de grondstof blad (3000x1500) die bijvoorbeeld zou zijn MP00016897

Hallo

Van wat ik begrijp, lijkt wat je wilt doen op een nomenclatuur in de productionele zin van het woord. Ik denk niet dat Solidworks zelf kan raden dat als je materiaal 304 roestvrij staal is met een dikte van 1 mm, de grondstofplaat de code MP00016897 heeft. Je hebt ofwel een conversietabel nodig, die via een macro moet worden gelezen, of je geeft het een link naar de 3D met deze code en daar lijkt de oplossing van olivier42 voor het invoegen van een onderdeel met herstel van de eigenschap mij coherent, als je de externe referentie niet wilt beheren, kun je dit ingevoegde onderdeel net na het invoegen verwijderen, Het doel is alleen om de waarde van het _MatierePremiere onroerend goed terug te krijgen.

Vriendelijke groeten

1 like

of, de externe referentie "bevriest" na het invoegen,

(Hiermee kunt u indien nodig later terugschakelen naar "Dynamisch")

1 like

Ok, bedankt voor je antwoorden, ik zie het idee in het algemeen, aan de andere kant is het mogelijk om hetzelfde  te doen met gelaste constructie: Haal de "profielnaam" op (aanwezig in de lijst met gelaste onderdelen ex ronde Ø10) en zet deze automatisch in de aangepaste eigenschappen, bijvoorbeeld in het veld "Aanduiding" van het onderdeel. Dit zou worden gebruikt in het geval dat er slechts één type profiel in de kamer wordt gebruikt.

Het lijkt mij dat nee, we kunnen deze informatie niet doorgeven.

Omdat een profiel "een functie" is en niet een "stuk in een kamer"

Maar als het alleen maar is om te eindigen met een "Onderdelenlijst" tabel... " met info,

Voor de profielen wordt het automatisch  gedaan als "deze bestanden goed zijn gedaan", anders moet je ze voltooien.

En voor het "Deel binnen onderdeel" moet u in de invoegopties "Eigenschappen / dan Lijst met gelaste onderdelen" controleren

En dan een tafel in een MEP zetten

Om te doen wat je wilt,

u moet een bibliotheek van "Config Room" maken voor de verschillende profielen, met configuraties alleen voor de lengtes.

En gebruik de methode "Kamer in kamer" met de optie "Eigenschappen / bestemming Persoonlijke eigenschappen".