Eigenschap is gelijk aan een andere - twee eigenschappen in BOM

Hoi allemaal

In mijn Solidworks 2017 custom properties bestand heb ik twee afzonderlijke eigenschappen gedefinieerd, namelijk het onderdeelnummer (133 06 01) en de index (-C). Helaas kan ik ze niet samenbrengen in één woning. Mijn probleem ligt in de nomenclatuur van een assemblage die dit onderdeel bevat. In de nomenclatuur kan ik slechts één eigenschap per kolom weergeven. Dus ik ben op zoek om ofwel twee van hen (nummer + subscript) achter elkaar weer te geven, of om een aangepaste eigenschap te maken die de aaneenschakeling van de twee vorige eigenschappen zou zijn, om de laatste in de nomenclatuur te kunnen weergeven. Op dit moment ben ik genoodzaakt om deze vakjes van de stuklijst met de hand in te vullen, wat de kans op fouten enorm vergroot.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Dank u voor uw hulp.

Fijne dag

Raphael.

proprietes_solid.jpg

Hallo

Logischerwijs kunt u eenvoudig een kolom toevoegen en de eigenschap "index" weergeven

Klik met de rechtermuisknop op de stuklijst -> voeg -> kolom in

Dubbelklik vervolgens op het vak boven uw nieuwe kolom en kies de eigenschap die u wilt weergeven.

Hallo

Daar, voor zover ik begrijp, heb je je twee kolommen die elkaar volgen (naam + aanwijzing). Het hangt allemaal af van welke kolom u wilt behouden om uw eigenschappen in samen te voegen. Om ze samen te voegen, hoeft u alleen maar de hele kolom te selecteren door 1x te klikken, vervolgens selecteert u het acroniem van vergelijkingen, waarna het venster wordt geopend met het begin van een vergelijking die u moet verwijderen. Daar ga je naar aangepaste eigenschappen en zoek je naar je eigenschappen om samen te voegen met de formule die goed werkt...

1 like

Hallo

Voor mij is de eenvoudigste manier om een aangepaste eigenschap te maken die de aaneenschakeling is van de andere 2 en deze vervolgens weer te geven in de BOM-kolom.

Om dit te doen, kunt u een tekstvak toevoegen aan uw eigendomsformulier op basis van het volgende principe:

Natuurlijk moet u de waarden aanpassen aan uw behoeften, voor u zou het eruit moeten zien als $PRP:"Numéro_prt_asm"-$PRP:"Index" en vervolgens koppelt u uw nomenclatuurkolom aan de eigenschap NumPlusIndex.

Vriendelijke groeten

2 likes

•Guillaume

Bedankt, maar het doel was om een "hint"-kolom te vermijden die meestal leeg zou zijn.

• D. Roger,

Het was de eerste oplossing die ik bedacht, maar het is me nooit gelukt om het te laten werken. Elke keer behoudt mijn eigendom de waarde $PRP:"Numéro_prt_asm"-$PRP:"Indice_prt_asm". Ik heb ervoor gezorgd dat ik alles meerdere keren heb opgeslagen en bijgewerkt... Bedankt.

• Cobra 427,

Deze oplossing is degene waar ik al een tijdje naar op zoek was, maar ik wist niet hoe ik het moest aanpakken, heel erg bedankt. Het lukt me echter ook niet om het goed te laten werken. Ik krijg dit of dit (zie bijlage). Enig idee ???

Hartelijk dank

Raph

sol_ok_3.jpg

Welke "Waarden/tekstexpressie" gebruiken uw variabelen "Numéro_prt_asm" en "Indice_prt_asm" in uw aangepaste eigenschappen?

Als deze variabelen al berekende waarden gebruiken zoals "$PRP:"SW-File Name" of andere, dan lijkt het mij normaal dat het niet werkt. Voer vervolgens uw oorspronkelijke waarden direct in zonder de tussenliggende variabele te doorlopen (zie het verschil tussen NumPlusIndex en NumPlusIndex2 hieronder).

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Door de te beperkte mogelijkheden met de BOM's onder SW en de mogelijke formules hebben we een ontwikkeling doorgemaakt die de BOM in excel manipuleert. Dit is zeer beperkt, maar het opent de deur naar een veelheid aan mogelijkheden erachter.

Heel erg bedankt d.roger het werkt perfect!

en bedankt A.Mendes, maar we hebben ervoor gekozen om niet met de stuklijsten in Excel-formaat te werken, die (naar onze smaak) te moeilijk te hanteren zijn.

Vriendelijke groeten

Raphael