Eigendom NOM_FICHIER automatisch

Hallo

Hier is mijn probleem:

Ik heb een NOM_FICHIER eigenschap die automatisch de bestandsnaam overneemt (via Smartproperties).

Deze eigenschap NOM_FICHIER wordt in het titelblok gebruikt als Plannummer maar ook als Referentie bij de ontwikkeling van mijn stuklijsten (via SmartBOM).

Als een van de gebruikers een bestaande ruimte opslaat als, maar vergeet Smartproperties in te schakelen en te valideren , wordt de eigenschap NOM_FICHIER niet bijgewerkt.

Ik ben een beetje aan het opdrogen om een simpele oplossing te vinden:

• Is er een mogelijkheid om de gebruiker te dwingen Smartproperties te openen?
  • elke keer dat u "Opslaan" of "Opslaan als", wordt een macro geactiveerd en schrijft de juiste waarde naar NOM_FICHIER?

Ondanks alles wat ik ga opzetten in mijn standaardkamers, is om elke nacht een INTEGRATIE uit te voeren (via TASKMANAGER) die mij zal vervangen en deze eigenschap zal bijwerken.

Hallo Werkt deze optie in de "Algemene Opties" van SmartProperties in dit geval:

· "Waarschuwingsbericht weergeven als er geen wijzigingen worden doorgevoerd in de selectiemodus": bij het wijzigen van het documenttype of bij het selecteren van een map met gelaste onderdelenlijsten, als de in SmartProperties ingevoerde wijzigingen niet op het document worden toegepast, verschijnt er een waarschuwingsbericht:

"U heeft de wijzigingen op het document niet gevalideerd! Wil je doorgaan? »

Anders kun je inderdaad een macro gebruiken die de knop Opslaan als vervangt, maar het wordt ingewikkeld...

1 like

Ik heb net naar deze optie gekeken, het lijkt niet te werken.

Hoe registreer je je geld?

Omdat het met mijn macro-tutorial heel eenvoudig zou zijn, is dat een van de redenen waarom ik het heb gemaakt.

Het is hier te vinden: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/macro-enregistrer-sous-avec-solidworks

1 like

Ik heb het gedownload, nu moet ik het analyseren en aanpassen!!

Misschien lost het mijn probleem op....  

Op dit moment heb ik de oplossing niet.

Om het probleem te omzeilen, heb ik een collega die een macro heeft gemaakt van een Excel-bestand dat de bestandsnaam en de eigenschap NOM_FICHIER vergelijkt.

Je kunt heel goed de "save" knop van solidworks vervangen door een macro (met hetzelfde floppy disk icoontje).

Met deze macro worden de SmartProperties automatisch gestart en gevalideerd, waarna het document wordt opgeslagen.

Ik heb het in het verleden gedaan, het werkt heel goed

1 like