Persoonlijke bezittingen

Hallo

Ik heb een aantal persoonlijke eigenschappen gemaakt, met behulp van de gt22-tutorial (dankzij hem trouwens).

Het werkt dus heel goed op een onderdeel, maar in een assemblage werkt het niet. Is er een pannenlap te doen? Of is het onmogelijk?

Bij voorbaat dank

Vriendelijke groeten

Hallo

Wat is er aan de hand?

De eigenschappen van een assemblagebestand moeten opnieuw worden uitgevoerd voor de assemblagesjabloon omdat een artikelbestand en een assemblagebestand verschillend zijn.

Hetzelfde geldt voor de tekening.

@+

3 likes

Valentin, heb je geen mycad-hulpprogramma's (inclusief smartproperties)?

1 like

@Coyote

Hoe wijzig ik sjablonen?

@flegendre

Sisi, maar ik heb er nooit naar gekeken

Smartproperties zijn (naar mijn mening) "DE" oplossing, het is configuratietijd (laten we het niet verbergen) in het begin maar de tijd die elke dag wordt bespaard en bovenal maak je je eigendommen "schoner" (met meerkeuzelijsten, verplichtingen om in te vullen, enz.......) Vooral als je meerdere cartoonisten bent.

U kunt een specifieke map instellen voor uw documentsjablonen (in extra/opties/bestandslocaties en voor "documentsjabloon" definieert u een map (op een netwerk als u meerdere ontwerpers bent).

Om uw documentsjablonen te maken (met uw eigenschappen vooraf ingevuld denk ik), begint u met de basissjablonen van de SolidWorks-sjablonen en slaat u deze op als  sjabloon (*.asmdot,*.prtdot,*.drwdot)

2 likes