Ik wil mijn aangepaste eigenschappen ophalen in de tekening.
Dus heb ik een achtergrondkaart gemaakt met mijn cartridge.
Ik maak een notitie ($PRPSHEET:"aanduiding") maar als ik een nieuwe tekening van mijn onderdeel of assemblage open, verschijnt er niets in de cartridge.
$PRP en $PRPSHEET koppelingen maken in SolidWorks Het dialoogvenster SolidWorks-informatieoverzicht gebruiken om eigenschappen te maken gekoppeld aan tekeningen en Enterprise PDM-datakaarten. Ga als volgt te werk om een aangepaste eigenschap van een tekening aan het titelblok te koppelen: 1. Open de tekening in SolidWorks en klik op Bestand > Eigenschappen. 2. Geef op het tabblad Aanpassen van het dialoogvenster Informatieoverzicht een eigenschap en een tekstwaarde of -expressie. Bijvoorbeeld voor Eigenschapsnaam, type Beschrijving en voor Waarde/expressie van tekst, typ Voorlopig. 3. Bewerk in de tekening de basiskaart. 4. Voeg in het titelblok de link naar de aangepaste eigenschap als volgt in: $PRP: "propriété_personnalisée" Bijvoorbeeld, $PRP:"Beschrijving" De waarde van de eigenschap Description wordt weergegeven in het titelblok. Als deze waarde verandert, wordt de Tekst wordt bijgewerkt in het titelblok. HOOFDONDERWERP: Beeldscherm annotaties $PRP en $PRPSHEET in de Gegevenskaarten PDM voor bedrijven Ga als volgt te werk om een aangepaste eigenschap van een model te koppelen aan het titelblok van de modeltekening: 1. Open een model in SolidWorks en klik op Bestand > Eigenschappen. 2. Geef op het tabblad Aanpassen van het dialoogvenster Informatieoverzicht een eigenschap en een tekstwaarde of -expressie. Bijvoorbeeld voor Eigenschapsnaam, type Beschrijving en voor Waarde/expressie van tekst, typ Voorlopig. 3. Maak een tekening van het sjabloon. 4. Bewerk in de tekening de basiskaart. 5. Voeg in het titelblok de link naar de aangepaste eigenschap van de sjabloon als volgt in: $PRPSHEET:"propriété_personnalisée" Bijvoorbeeld, $PRPSHEET:"Beschrijving" De waarde van de eigenschap Modelbeschrijving wordt weergegeven in het titelblok. Als de waarde van Persoonlijke bezittingen
In feite is het $PRP zonder de SHEET dat je moet schrijven, lijkt mij, als de eigenschap op de 2D staat en niet op de 3D. Maar als er geen weergave in een plan is ingevoegd, zal PRPSHEET niets aangeven.
Bewerken:
Als het juiste document voor aangepaste eigenschappen niet kan worden gevonden, zijn de volgende regels van toepassing:
In de bewerkingsmodus zijn alle achtergrondnotities leeg. De eigenschapsnamen van alle notities in de blad- en tekeningweergave worden weergegeven.
In de modus Basisvlak bewerken worden de eigenschapsnamen van alle basisvlaknotities weergegeven.
"U kunt kiezen of u de linkfout wilt weergeven. Schakel 'Weergave> koppelingsfouten in annotaties in of uit'. "
Begin met het kijken (op uw 3D) in Bestand/Eigenschappen om te zien of u deze eigenschap ziet in het tabblad "Aanpassen" of "Configuratiespecifiek". Dit zal al een begin zijn!
Als de eigenschap "aanduiding" daar niet wordt gezien in een van de tabbladen (of zelfs beide), betekent dit dat de eigenschappeneditor die u weergeeft onjuist is geconfigureerd.