Aangepaste plaatwerkeigenschappen

Hoi allemaal

Ik ontwerp regelmatig mechanisch gelaste samenstellingen waaruit ik de lijsten met gelaste onderdelen haal om ze in mijn tekeningen te integreren.

In deze lijsten van gelaste onderdelen haal ik, via een aangepaste eigenschap genaamd "Beschrijving" (zie pj) de geometrische kenmerken van mijn profielen op, die ik hernoem op basis van deze kenmerken. Voor een vierkante buis van 100x3 met een lengte van 1544 mm wordt de body bijvoorbeeld TC100x3 genoemd... 1544.

Aan de andere kant wordt het ingewikkeld als mijn lichaam een plaat metaal is... Ik zou graag de dikte (bijv. 3 mm), de lengte (400 mm) en de breedte (100 mm) van het uitgevouwen plaatwerk willen herstellen om mijn lichaam als volgt te noemen: Plaatwerk ep.3... 400x100 .

De body heeft wel de eigenschappen Plaatwerkdikte, Plaatwerk Zijwandlengte en Plaatwerk Zijwandbreedte, maar hoe integreer ik deze in de eigenschap "Beschrijving"?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

2019-02-25_10h50_10.png

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/la-concatenation-de-proprietes-dans-solidworks-aout-2014

@+

2 likes

Bedankt voor de @gt22 tutorial van onze mooie provincie.

Zz

Beschikt u over de hulpprogramma's van mycadtools?

2 likes

Ja, wees voorzichtig, we hebben het hier over multi-body...
Ik denk niet dat $PRP:nom_prp werkt?

Met SMARTPROPERTIES hoeft u zich geen zorgen te maken:

smartproperties.jpg
1 like

Hier is de aaneenschakeling die is gemaakt in smartproperties:

smartproperties_exemple.jpg
1 like

@gt22: Ik had deze tutorial gezien, maar vreemd genoeg werkt de aaneenschakeling met $PRP: ding helemaal niet voor mij...

@max59: Ben je op de goede weg:)

In pyjama heb ik je een foto gezet van wat ik nodig zou hebben. Alle 3 de woningen zijn beschikbaar, maar hoe integreer je ze in de eigenschap "Beschrijving"?

Ik heb verschillende uitdrukkingen geprobeerd, waaronder aaneenschakeling, maar geen van hen heeft tot nu toe gewerkt...

2019-02-25_19h00_13.png

Onlangs hadden we voor een klant (eenmalig gebruik) een soortgelijke behoefte: in een mechanisch gelast onderdeel (in de SW-zin), weergegeven lang x breedte in een carrosserie-eigenschap.
We hebben net de inhoud gekregen die we hebben gebruikt om de lengte en breedte te hebben en hebben alles in de doos geplakt waarin we geïnteresseerd waren.

In dit geval zou het zijn:
"ZW-Lengte van de flank van tôle@@@... " x "ZW-Breedte van de flank van tôle@@@... " x enz.

1 like

Hallo

Ik ben een beetje laat, maar ik gebruik al heel lang hetzelfde als Stefbeno, de formules van de gewenste variabelen kopiëren, ze op een rij zetten afgewisseld met de gewenste tekst, het werkt perfect
En de waarden veranderen bij het kopiëren, kopiëren van bomen en het hernoemen van configuraties, of ik zie er geen enkel probleem in om het zo te doen!

@+

Stefbeno en Michael ja, behalve dat je de handmatige handeling voor elk plaatwerk moet doen...

Er moet een expressie zijn waarmee u deze waarden automatisch kunt ophalen, in aanwezigheid van een "Sheet" -body, toch?

Het moet worden voorzien in het documentsjabloon of in het sjabloon voor de gelaste onderdelenlijst, voor de volgende onderdelen...

1 like

Het enige dat overblijft is kopiëren/plakken in de samenvatting van eigenschappen:
Voorbeeld: 
Laser "SW-zijwandlengte van tôle@@@Tole<2>@Pièce1.SLDPRT"x"SW-zijwandbreedte van tôle@@@Tole<1>@Pièce1.SLDPRT" ep"SW-dikte van tôlerie@@@Tole<2>@Pièce1.SLDPRT"

Hallo
Te plaatsen in het standaard sjabloon.

Voor bestaande onderdelen zul je een macro moeten doorlopen, deze heb ik persoonlijk gemaakt, voor een soortgelijk probleem:

Option Explicit
    Dim swApp               As SldWorks.SldWorks
    Dim swModel             As SldWorks.ModelDoc2
    Dim swFeat              As SldWorks.Feature
    Dim swCustPropMgr       As SldWorks.CustomPropertyManager
    Dim NF                  As String
    Dim Liste               As String
    Dim Final               As String
    Dim st                  As String
    Dim swBodyFolder        As SldWorks.BodyFolder
    Dim swBody               As Body2
    Dim vBody                As Variant
    Dim i           As Integer
Sub main()

On Error Resume Next

Set swApp = Application.SldWorks
    Set swModel = swApp.ActiveDoc
    Set swCustPropMgr = swModel.Extension.CustomPropertyManager("")

NF = swModel.GetTitle() & ".SLDPRT"
    st = """"

Set swFeat = swModel.FirstFeature
        Do While Not swFeat Is Nothing
            If swFeat.GetTypeName() = "CutListFolder" Then
            Liste = swFeat.Name
            Set swBodyFolder = swFeat.GetSpecificFeature2
            swBodyFolder.UpdateCutList
            Final = st & "SW-Longueur du flanc de tôle@@@" & Liste & "@" & NF & st & "x" & st & "SW-Largeur du flanc de tôle@@@" & Liste & "@" & NF & st

Set swCustPropMgr = swFeat.CustomPropertyManager
                       swCustPropMgr.Add3 "Dimension", swCustomInfoText, Final, 1

End If
        Set swFeat = swFeat.GetNextFeature
        Loop

End Sub

Het enige wat je hoeft te doen is deze regel aan te passen: 

Finale = st & "SW " " tôle@@@ Flank Lengte & "@" & "NF & st & "x" & "SW" " & "SW " " " Zijwand Breedte tôle@@@& " " & "@" & "NF & st
NF is een samenvoeger van:  onderdeelnaam + . SLDPRT
st is het aanhalingsteken (")

Dan kun je als formule doen wat je wilt, tekst toevoegen, dat is het voordeel van macro's!

1 like

Dank je wel Michael!
Aan de andere kant zie ik niet in hoe ik deze body-eigenschap in het standaardmodel kan plaatsen:
Laser "SW-Flank Lengte van tôle@@@""x"SW-Zijwandbreedte van tôle@@@"" ep"SW-Dikte van tôlerie@@@@@@""

Bedankt Michael voor de macro, maar ik zou het niet nodig moeten hebben, want ik maak alleen unitaire ontwerpen, elke keer nieuw.

Wat betreft de methode van max59, om de uitdrukking in het standaardmodel te zetten, ok, maar ik denk dat het alleen werkt in het geval dat het onderdeel slechts één lichaam bevat...

Hallo

Voor het standaardmodel is mijn advies om gewoon een mechanisch gesoldeerde functie in het standaardmodel te maken om je variabele toe te voegen die in orde is.
Normaal gesproken zullen ze vanaf de oprichting van lichamen de juiste waarde aannemen.

Je kunt ook een normaal onderdeelmodel en een gelaste monteur maken als het feit dat je de mechanisch gelaste functie op alle onderdelen hebt, je stoort

test.jpg
1 like

"Normaal gesproken zullen ze vanaf de creatie van lichamen de juiste waarde aannemen."

Ja dat weet ik, het werkt voor mechanisch gelaste onderdelen, maar helaas niet voor plaatwerklichamen.
In ieder geval bedankt voor al deze informatie!

Het probleem met plaatwerklichamen is dat de eigenschap "Beschrijving" automatisch  de waarde "Plaat" aanneemt wanneer het plaatwerk wordt gemaakt.

Onder SW2019, in Optie => Document Eigenschappen => Gelaste constructies, is er de mogelijkheid om deze standaardwaarde te wijzigen (zie pj). Maar welke uitdrukking moet ik schrijven in plaats van Sheet om mijn beroemde Sheet Metal te krijgen.# ... ### x ###?

2019-02-27_14h33_20.png
1 like

Het is onmogelijk om speciale tekens in dit vak in te voeren...
​​​​​​

Hallo

Ik heb een tutorial over het onderwerp enige tijd geleden

https://www.lynkoa.com/contenu/comment-concatener-un-texte-dans-la-liste-de-piece-mecano-soudee-0

Moge de kracht met je zijn

1 like