Hallo
Ik doe het via de visualisatiekubus.
OBI WAN en ac cobra 427, dit alles werkt goed voor alle lichamen behalve de Sheet...
Met de visualisatiekubus worden de afmetingen van het gevouwen en niet uitgevouwen deel verkregen .
Goed... de methode die ik in de tussentijd ga gebruiken, is om deze uitdrukking te kopiëren in het veld "Beschrijving" :
Plaatdikte "SW-dikte van tôlerie@@@SW-CutListItemName@SW-FileName(FileName)"... "SW-Flank Lengte tôle@@@SW-CutListItemName@SW-FileName(FileName)"x"SW-Flank Breedte tôle@@@SW-CutListItemName@SW-FileName(FileName)"
Het ideaal zou zijn om het te kunnen kopiëren in het veld dat normaal gesproken wordt ingenomen door "Sheet" (zie pj), maar zoals max59 zei, geen manier om daar een speciaal teken te kopiëren ...
Ik handhaaf het idee van de Macro,
Persoonlijk heb ik een macro voor de opname die doet:
- Dimetrische weergave
- Zoom op je best
-Inchecken
=> allemaal verbonden met een "S"-toets, wat betekent dat door op S te drukken, het model draait, op zijn best inzoomt en opslaat.
=> Het is mogelijk om de macro die de variabelen injecteert te integreren in een routinematige macro zoals deze, het zal de variabelen bij elk record opnieuw injecteren, maar ze zullen er tenminste zijn!
Ik gebruik dit systeem en omdat ik er een gewoonte van heb gemaakt om alleen via de macro op te nemen, is het veel flexibeler, je kunt ermee doen wat je wilt, het werkt voor nieuwe en oude onderdelen.
Ik heb in mijn macro een verwijdering van variabelen toegevoegd, een toevoeging van nieuwe en het werkt geweldig!
Ik ben niet erg bekend met macro's, maar ik heb wel de indruk dat ik er even doorheen moet.
Michael, ik zal je code testen als ik wat tijd heb.
Ik hou je op de hoogte.
Hallo, misschien nog een lead.watch op 23min 23 s
https://www.youtube.com/watch?v=Pjqi1XSLY5A
Moge de kracht met je zijn.
Michael DELACOTE, kunnen we aan uw macro het feit toevoegen dat het de aanduiding alleen toepast op lichamen met de naam Tole en niet op profielen:
En zo ja, wat is het stukje code dat moet worden gewijzigd/toegevoegd?
Bij voorbaat dank!
Hallo
Hier is de gewijzigde code, het Cutlist-artikel moet beginnen met "Tole" anders werkt het niet.
Option Explicit
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Dim swFeat As SldWorks.Feature
Dim swCustPropMgr As SldWorks.CustomPropertyManager
Dim NF As String
Dim Liste As String
Dim Final As String
Dim st As String
Dim swBodyFolder As SldWorks.BodyFolder
Dim swBody As Body2
Dim vBody As Variant
Dim i As Integer
Sub main()
Set swApp = Application.SldWorks
Set swModel = swApp.ActiveDoc
Set swCustPropMgr = swModel.Extension.CustomPropertyManager("")
NF = swModel.GetTitle() & ".SLDPRT"
st = """"
Set swFeat = swModel.FirstFeature
Do While Not swFeat Is Nothing
If swFeat.GetTypeName() = "CutListFolder" Then
Liste = swFeat.Name
Set swBodyFolder = swFeat.GetSpecificFeature2
swBodyFolder.UpdateCutList
Final = st & "SW-Longueur du flanc de tôle@@@" & Liste & "@" & NF & st & "x" & st & "SW-Largeur du flanc de tôle@@@" & Liste & "@" & NF & st
If Liste Like "Tole*" Then
Set swCustPropMgr = swFeat.CustomPropertyManager
swCustPropMgr.Add3 "Dimension", swCustomInfoText, Final, 1
End If
End If
Set swFeat = swFeat.GetNextFeature
Loop
End Sub
Uitstekend! Het werkt ;-)
Dank je wel Michael
Dank je wel Michael voor je macro!
Hallo
Ik ben nieuw in de groep. Hier is de oplossing die ik gebruik.
Door een aangepast eigenschapsformulier voor plaatwerk te maken.
PL. "SW-Dikte van tôlerie@@@PLAQUE@Pièce1.SLDPRT" X "SW-breedte van tôle@@@PLAQUE@Pièce1.SLDPRT" X "SW-lengte van tôle@@@PLAQUE@Pièce1.SLDPRT"
Ik hou van het idee van de macro naar Michael DELACOTE.
Fijne dag!