In feite heb ik een aangepast eigenschappenmenu om de waarden, de waarden en de reconstructie-update te wijzigen door het onderdeel op te slaan, omdat er ook een familie van bijbehorende onderdelen is.
Ik zou gewoon graag de boom willen vergrendelen en dat wanneer we het onderdeel opslaan, dat het wordt bijgewerkt en zijn boom ermee.
Je zou zelfs met een blokbalk kunnen updaten, maar ik vind het riskant, want als de gebruiker niet bijwerkt voordat hij opslaat, blijft het zoals het is
MaD, in je link wordt vermeld dat je geblokkeerde functies kunt bijwerken, maar hij heeft niet gespecificeerd hoe je dat moet doen, of ik lees als een blinde.
Edit: ok, ik begreep dat je op de blokkeerbalk moet klikken om de update van de geblokkeerde functies te hebben, maar het past niet bij mij omdat andere gebruikers niet mogen weten dat het mogelijk is om deze blokkeerbalk te verwijderen. (en ja, ze weten het niet, en geloof me , het is beter zo... ;).
Nee, het bestand kan door iedereen worden bewerkt, maar ik zou graag willen dat ze beperkt zijn tot alleen de waarden die kunnen worden bewerkt vanuit het deelvenster met aangepaste eigenschappen.
In dit geval zou ik gaan voor een macro die een UserForm weergeeft, de gebruiker vult de info in bij de gecontroleerde doorgang als hij geen inconsistente waarden instelt ^^ vervolgens het voorkeursonderdeel wijzigt zonder dat hij ziet dat de blokkeerbalk beweegt om het onderdeel bij te werken:)
Ik had er ook aan gedacht om een onderdeel in een onderdeel in te voegen en het Excel-bestand beschikbaar te stellen waarmee je het moederonderdeel kunt instellen, maar ik heb het nog niet geprobeerd en ik ben bang dat de updates te lang zullen duren of dat ze niet zullen worden gedaan.
Voor de macro's ben ik afgehaakt door tijdgebrek, ik voel me nog niet echt ontspannen op dit gebied, maar ik train momenteel op veel eenvoudigere dingen.
Ik ga 2 weken weg, en om te voorkomen dat deze vraag onbeantwoord blijft, valideer ik de vraag van MaD, theoretisch antwoordt hij correct op de betekenis van mijn vraag.