Hallo, ik heb te vaak problemen met crashes, "Solidworks heeft een probleem ondervonden en moet sluiten" is een bericht dat ik veel te veel zie... Ik heb echter de grafische prestaties van Solidworks tot het minimum beperkt, ik werk met maximaal twee geopende bestanden tegelijk... Met alles op mijn pc heb ik ongeveer 6500 MB vrij fysiek geheugen als ik alleen solidworks draai zonder bestanden te openen... Het probleem is dat zodra ik werk, het fysieke geheugen snel verzadigd raakt en de software crasht... Ik merkte dat ik veel tijdelijke bestanden had die mijn geheugen opslokken en ik had graag willen weten of er een manier was om deze bestanden op te schonen wanneer ik maar wil?
Ik ken de Solidworks-opties en ik weet dat er een automatische opschoning is die kan worden aangepast... Het probleem is anders, ik wil deze bestanden behouden, maar ze handmatig kunnen opschonen wanneer dat nodig is, d.w.z. wanneer ik aan specifieke assemblages werk die veel van mijn RAM in beslag nemen.
Het zijn de "GDI-objecten" die kunnen worden weergegeven in het tabblad Taakbeheer > Proces > het menu Weergave > Kolommen selecteren > GDI-object controleren.
Hoeveel GDI-objecten heb je voor SolidWorks? De Windows-limiet zou standaard 10.000 zijn. Als u deze overschrijdt, crasht de applicatie.
Het maximale aantal GDI-objecten in het register kan worden gewijzigd:
Alleen voor gevorderden! Ik wijs alle verantwoordelijkheid af! (nooit getest)
Startmenu> Voer > Regedit uit en ga vervolgens naar :
Anders is het raadzaam om bij het werken aan veel projecten / assemblages SolidWorks te sluiten bij wijziging, of ten minste één keer per dag ('s middags door ten minste SolidWorks of zelfs de pc opnieuw op te starten).
Anders wordt het sterk aanbevolen om alle invoegtoepassingen die niet worden gebruikt in Tools > Add-ins uit te schakelen (start ze niet bij het opstarten...)
En natuurlijk kan ik me voorstellen dat je hier de nieuwste versie hebt van de stuurprogramma's die door SolidWorks worden aanbevolen:
@Bart, ik heb bijna geen configuratiegegevens, maar ik heb het verhaal toch gezuiverd.
@flegendre, ik moet vanavond echt wat plannen afmaken, ik start Solidworks MX als ik van mijn werk kom, ik heb echt geen tijd te verliezen de laatste dagen :-/ Ik zal je vertellen of het iets heeft veranderd
@Lucas, ik wist niets van deze GDI-objecten. Ik heb het gecontroleerd, eigenlijk gebruikt Solidworks ongeveer 1500 als ik een bestand open heb, ik denk niet dat dat is wat alles doet crashen ... Anders heb ik eigenlijk de nieuwste versie van de stuurprogramma's, ik werk ze regelmatig bij! Daarna heb ik bijna geen add-ons meer omdat ik Solidworks Standard heb :-/ Ik heb alleen de axembles hulpprogramma's. Aan de andere kant denk ik dat ik elke lunch een herstart van mijn pc zal adopteren...
Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor jullie antwoorden!!
Het aantal GDI-objecten neemt a priori toe met de gebruikstijd (of liever het aantal geopende bestanden), dus als je op een bepaald moment naar het aantal kijkt, krijg je geen precies idee. We moeten kijken voordat het crasht bijvoorbeeld!