Hoi allemaal
na een pc-wissel en een herinstallatie van Solidworks 2023 is de beeldkwaliteit veranderd en kwijlen de teksten in de tekeningen.
Ik kan niet vinden hoe ik dit kan herstellen na het integreren van mijn instellingen (zie foto voor en na hieronder)
Bedankt voor je hulp
Hallo
Ik denk dat ik dit kleine foutje al lang geleden had...
Probeer aan de kant van "ClearType " te zien, het is een Windows-instelling:
configuratiescherm\fonts\ClearType-tekst aanpassen
Anders, misschien de videostuurprogramma's, maar ik weet het niet zeker, want als het alleen de teksten zijn die het probleem zijn ...
Vriendelijke groeten.
Hallo
Bedankt voor je antwoord, helaas komt het niet uit deze instelling.
Ter info: dit probleem verdwijnt als je inzoomt ...
Oprecht
Is uw grafische kaart gecertificeerd?
Ja, een NVIDIA-RTX2000
Het lijkt mij dat je bij NVIDIA in ieder geval een QUADRO nodig hebt
Hallo;
Het RTX2000 is gecertificeerd door Solidworks (hoewel het naar mijn smaak zwak lijkt...)
https://www.solidworks.com/support/hardware-certification/
Vriendelijke groeten.
De RTX A2000 ja, maar niet de RTX2000 (die net uitkwam?):
Wat is uw exacte grafische kaart?
Inderdaad @sbadenis ... Ik heb het verkeerd gelezen... (op maandagochtend ... )…
het zou ook de pc-fabrikant vergen om te bepalen of de volledige architectuur in overeenstemming is met het gebruik...
Sorry voor het late antwoord en bedankt voor het onderzoeken van mijn probleem...
Hier zijn de refs van mijn pc
Oh ja en nieuw symptoom, ik heb geen cursor meer als ik een annotatie bewerk, ik weet niet of het een verband heeft..., het is erg omslachtig
Hier is mijn kaart, de chauffeurs zijn al up-to-date
@Gabriel_OLIVAR laat je screenshot zien dat Windows de nieuwste gecertificeerde driver heeft genomen, wat niet betekent dat dit de beste driver voor Solidworks is.
En zoals hierboven gezegd, zeer recente kaart dus geen gecertificeerde chauffeur voor SW. (Zie op de link in SW RX, Diagnostiek)
Het probleem kan dus inderdaad daar vandaan komen, zonder het helaas te kunnen zeggen.
Hallo;
In aanvulling op het antwoord van @sbadenis :
Als u Solidworks gebruikt, laat Windows dan nooit de updates van uw grafische kaartstuurprogramma's beheren.
Gebruik in plaats daarvan de informatie van Dassault:
https://www.solidworks.com/support/hardware-certification/
Of, als dat niet lukt, wijzig dan geen stuurprogramma dat u " effectief " lijkt.
Vriendelijke groeten.