Kwaliteit van het invoegen van een afbeelding in een tekening

Hallo

Ik heb een klein probleem met het invoegen van afbeeldingen, meer bepaald screenshots, in een M.E.P. omdat ze onleesbaar zijn. Ik heb een tabel die ik graag in een tekening wil invoegen, om vele redenen moet ik deze als afbeelding invoegen, dus een screenshot. Het probleem is dat de afbeelding echt onleesbaar is en ik begrijp niet waarom. Ik heb hetzelfde probleem met de screenshot van een schets en de afbeelding van een schilderij van internet, maar niet de andere afbeeldingen van internet.

Kun je me alsjeblieft helpen? Is er een formaat om in op te slaan om dit probleem niet te hebben of een oplossing te hebben? Of zelfs een andere methode?

Bedankt

De sleutels:
- Bitmap (BMP, JPEG) of vector (PNG) afbeelding
- de definitie van de afbeelding voor bitmaps.

Allereerst, in plaats van een screenshot te maken, maak je een export (via de software of via pdfcreator) door te proberen de resolutie te verhogen. Probeer eventueel het PNG-formaat.

4 likes

Hoe exporteer ik een deel van een Excel-bord alstublieft?

Hallo

Druk het Excel-bestand af met PDF-maker en voeg het vervolgens in uw MEP in.

1 like

Ik heb het geprobeerd met PDF Creator, dit is wat ik krijg na het invoegen:

Ik zou graag willen dat het zo scherp is als een ingevoegd schilderij.

Bewaar of print uw tabel in PDF-formaat dat u kunt gebruiken, gebruik indien nodig een PDF-> JPG/BMP-converter op internet om er een afbeelding van te maken. site bijvoorbeeld : https://pdf2jpg.net/fr/

Hoi, als je naar de afdrukinstellingen van pdf creator wat heb je dan voor de standaard parameterregel??? standaard zoals ik??? Omdat het drop-down menu optimale kwaliteit biedt!!  

Cdt

capture.jpg
3 likes

Todesco is beter, maar het is nog steeds "korrelig", ik zal proberen te graven.

G. Ik heb deze nagel niet, zeker niet de toegang:

capture.png

In het venster dat je hebt, klik je op geavanceerde...

En je hebt een tabblad "Afdrukkwaliteit".

Cdt

Het verandert inderdaad de kwaliteit van de gemaakte afbeelding, maar bij het invoegen verlies ik al deze kwaliteit:

capture.png

Het schilderij blijft van zeer gemiddelde kwaliteit omdat je moet inzoomen, toch? in de Solid-opties wanneer u naar het tabblad "Beeldkwaliteit" in de documenteigenschappen gaat, probeer dan de "allerhoogste" gearceerde afbeeldingsresolutie een beetje te verhogen.

Maar ik denk dat je nooit iets nikel zult hebben... anders had je het al.

2 likes

Oké, ik heb een beetje geen ideeën meer, maar ik blijf zoeken, ik hou je op de hoogte als dat ooit gebeurt.

Dank u voor uw antwoorden!

1 like

Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden!
Ik gebruik de tool "Camera" in Excel, waardoor ik dezelfde tabel heb als in de software, ik behoud de link met het bestand, maar ik heb niet langer het probleem dat "het weergavevenster" automatisch wordt verkleind.

2 likes

Om stefbeno te beantwoorden , png is een rasterformaat, zoals jpg en bmp en geen vectorformaat

1 like