In een assemblage die uit meerdere configuraties bestaat, worden de hoeveelheden automatisch geüpload vanuit de assemblage wanneer ik de MEP doe en de stuklijst invoer. Voor een bepaald artikel is het echter niet de hoeveelheid onderdelen in de configuratie die teruggaat, maar die van alle configuraties in de assemblage. De hoeveelheid voor dit artikel klopt dus niet in de nomenclatuur.
Ik heb het goed nagekeken, in de constructieboom van mijn configuratie zijn er alleen het juiste aantal onderdelen aanwezig. Hoezeer ik ook in de PropetyManager zoek naar de assemblage en het betreffende onderdeel, ik kan de reden voor deze "discrepantie" niet vinden. Weet jij de oplossing?
Dank u voor uw antwoord Coyote. Ik heb geprobeerd het vinkje bij "Weergeven met hetzelfde artikelnummer" uit te schakelen, maar het helpt niet.
Normaal gesproken heb ik een hoeveelheid die 2 zou moeten zijn, maar ik wil dat de twee delen slechts één nummer in de nomenclatuur hebben, vandaar het feit dat het vakje is aangevinkt. Naar mijn mening heeft het geen invloed op het feit dat de hoeveelheid 27 is in plaats van 2. Zal er niet ergens in de eigenschappen van het onderdeel een element zijn dat van invloed kan zijn op de hoeveelheid die in de nomenclatuur in aanmerking wordt genomen?
Nou, in feite is het mijn schuld (uiteraard doet de machine alleen wat we van hem vragen...) De weergegeven hoeveelheid is de juiste. Alleen dit artikel wordt gebruikt in een subassemblage die in de constructieboom van de assembly past, dus het is normaal dat het de hele assembly detailleert, aangezien het "Alleen onderdelen" is dat is geselecteerd in "BOM type".
Dus ik zou de montage nog moeten detailleren. Kortom, er is een tussenweg : de details van sommige subassemblages, maar niet alle, en niet alleen de "nomenclatuur van het eerste niveau". Is het mogelijk om alleen bepaalde subassemblages te detailleren en andere niet?
Ik moet een flowlijst aanleveren voor productie. Wat ik uiteindelijk zou willen doen, is alle stromen in één nomenclatuur groeperen, in plaats van evenveel nomenclaturen als subsets te hebben.