Hoeveelheid halffabrikaat in een assemblage

Hoi allemaal

Ik heb een grote assemblage die ik op de eerste pagina van een tekening heb geïmporteerd. Mijn tweede blad heeft een nomenclatuur op het eerste niveau. Mijn volgende bladen worden gebruikt om een axonometrische weergave van de subassemblages te presenteren om hun samenstelling te beschrijven. Ik zou ook graag het aantal van deze subset in de algehele vergadering willen zien.

Hoe zou jij het doen?

Ter info, het specificeren van de juiste nomenclatuur in de weergave-eigenschappen is nutteloos omdat de ballonnen altijd betrekking hebben op het onderdeel en nooit op het deelstuk.

Bedankt!

Hallo

Aan mijn kant voor de hoeveelheid voeg ik een tekst in die ik handmatig invul.

Maar er is een kleine macro waarmee u de hoeveelheden assemblages kunt beheren die in de tekeningen zijn geannoteerd .

Deze macro bestaat in de myCADtools2020-werkbalk, het is niet slecht, plus het heeft een Excel gemaakt.

Ik kan het pictogram dat goed werkt niet weergeven in deze werkbalk omdat mijn pc wordt verwerkt.

Morgenochtend stuur ik je hier een screenshot van...

Maar aan de andere kant, als je een andere oplossing hebt, ben ik ook geïnteresseerd.

Succes @+.

Dank u voor uw antwoord.

Ik heb geen mycadtools:(

Het lijkt een voor de hand liggende functie te zijn.

Ik heb deze info ook met de hand ingevuld.

Tot snel!

Hallo

Dus hier is de schermafbeelding van de Mycadtools-werkbalk.

In overleg met uw dealer of Visiativ.

Fijne dag.

AR.

2020-11-03_075406.pdf

Ik zie uw verzoek niet volledig.
Van wat ik begrijp (d.w.z. het weergeven van de onderdelen in een subassemblage), zou een "lijst met tabbladen" BOM geschikt kunnen zijn.

1 like

Nee, het is een kwestie van in een tekening aangeven hoe vaak een subassemblage in een assembly aanwezig is. Bubble tools lijken meer componentgericht te zijn dan subassemblage-georiënteerd