Hoeveelheid van een referentie

Hoi allemaal

Ik heb een klein probleempje.

Bij het maken van mijn detailplannen geef ik aan hoe vaak het stuk gedaan moet worden.

Mijn probleem is dat om het nummer te kennen, ik in de nomenclatuur van de set kijk waar het is om het nummer te krijgen.

Mijn vraag is dus, is er een manier om deze hoeveelheid automatisch op te halen en aan te geven op mijn detailplan?

Bij voorbaat dank

Fred.

PS: Ik vergat op te geven => voor Solidworks2014

Hoi @ Frederic

Als uw onderdeel identiek is, dan is dezelfde ref

en dat het zijn eigen aangepaste eigenschappen heeft

U zou slechts één regel in uw nomenclatuur moeten hebben

U kunt dus de hoeveelheid terugkrijgen om deze aan uw tekening toe te wijzen

En waarom zou u uw nomenclatuur niet terugkrijgen door alleen te behouden wat u interesseert

@+

2 likes

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/comment-faire-un-tri-dans-une-nomenclature

Hier is een tutorial voor macro's, dus het lijkt een uitgebreid onderwerp

Misschien vind je een minder vervelende methode

Misschien ook met eigendomsformulieren om bijvoorbeeld al uw configuraties weer te geven

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4ozU78GsH_Y

Om te herformuleren, in feite wilt u de hoeveelheidsinformatie van een assemblage rapporteren in een eigenschap van het onderdeel?

Als dat klopt, gaat SW het voor mij niet als basis aanbieden. Om een eenvoudige reden is het dat dit onderdeel door andere assemblages elders dan op uw project zou kunnen worden gebruikt (zelfs als dit voor u niet het geval is).

Er kan een manier zijn om deze informatie via een macro op te halen.

Maar @gt22 geeft een interessante oplossing als kwantiteit belangrijk voor je is: plaats een weergave van je assemblage in de tekening van het onderdeel en maak een stuklijst. Als u de assemblage niet wilt zien wanneer deze is afgedrukt, plaatst u deze buiten het papierframe. U kunt zich ook beperken tot het plaatsen van een opmerking op zoek naar de hoeveelheid van het onderdeel, in plaats van een nomenclatuur.

De limiet van deze oplossing is de grootte van de montage: als deze te groot is, zullen al uw tekeningen achterblijven.

2 likes

Ik wist dat er al een vraag was :):

http://www.lynkoa.com/forum/3d/inserer-les-qtes-de-pieces-dans-mise-en-plan

Macro-georiënteerd antwoord, laten we eens kijken of het voor u werkt.

1 like

@Benoit.LF, dat is wat ik graag zou willen doen: de hoeveelheidsinformatie van een assemblage rapporteren in een eigenschap van het onderdeel.

En ja, mijn assemblages zijn nogal zwaar:( En mijn stuk is in verschillende grote assemblages.

Maar heb je een hoofdassemblage waar je zeker weet dat je alle gebeurtenissen van dit onderdeel zult zien?

Heb je gezocht naar macro?

Misschien dichter bij @jpguignard komen die duidelijk dezelfde behoefte had en zijn probleem oploste!

Ik maak alleen een hoofdmontage als het echt nodig is (om afmetingen of visualisatie van mijn MeP's te bepalen).

Wat macro's betreft, ik durf er niet te veel op in te gaan. Vooral omdat we door het lezen van de door u aangegeven link beseffen dat als mijn onderdeel in meerdere assemblages wordt gebruikt, alleen de hoeveelheid van de laatste open assemblage in aanmerking wordt genomen.

Maar goed, het is niet erg. Ik zal de oude methoden blijven gebruiken (kijk op het algemene plan en rapporteer de hoeveelheid in mijn detailplan.) en hoop dat het voor de 2015-versie standaard zal zijn op SW!

1 like