Om te herformuleren, in feite wilt u de hoeveelheidsinformatie van een assemblage rapporteren in een eigenschap van het onderdeel?
Als dat klopt, gaat SW het voor mij niet als basis aanbieden. Om een eenvoudige reden is het dat dit onderdeel door andere assemblages elders dan op uw project zou kunnen worden gebruikt (zelfs als dit voor u niet het geval is).
Er kan een manier zijn om deze informatie via een macro op te halen.
Maar @gt22 geeft een interessante oplossing als kwantiteit belangrijk voor je is: plaats een weergave van je assemblage in de tekening van het onderdeel en maak een stuklijst. Als u de assemblage niet wilt zien wanneer deze is afgedrukt, plaatst u deze buiten het papierframe. U kunt zich ook beperken tot het plaatsen van een opmerking op zoek naar de hoeveelheid van het onderdeel, in plaats van een nomenclatuur.
De limiet van deze oplossing is de grootte van de montage: als deze te groot is, zullen al uw tekeningen achterblijven.
Ik maak alleen een hoofdmontage als het echt nodig is (om afmetingen of visualisatie van mijn MeP's te bepalen).
Wat macro's betreft, ik durf er niet te veel op in te gaan. Vooral omdat we door het lezen van de door u aangegeven link beseffen dat als mijn onderdeel in meerdere assemblages wordt gebruikt, alleen de hoeveelheid van de laatste open assemblage in aanmerking wordt genomen.
Maar goed, het is niet erg. Ik zal de oude methoden blijven gebruiken (kijk op het algemene plan en rapporteer de hoeveelheid in mijn detailplan.) en hoop dat het voor de 2015-versie standaard zal zijn op SW!