Wat te doen voor het maken van het aanslagvlak op het bijgevoegde model?

Hallo, ik ben al 3 jaar een solidwoks-gebruiker. Ik kan het stopoppervlak niet maken op het bijgevoegde model. Hoe kies ik de juiste randen om geen redundante lussen te hebben, zoals solidworks me vertelt. Ik heb verschillende selecties geprobeerd, maar solidworks vertelt me dat de lussen overbodig zijn.

Wat te doen?

nouveau_cardiopad_bis.sldprt

Hallo, de versie van het bijgevoegde bestand is recenter, afdrukschermen of native bestand zullen nuttig zijn, 

Hallo

Het probleem van het model met de stopvlakken is waarschijnlijk te wijten aan de complexiteit van de geometrie van sommige vormdetails. In zijn zoektocht naar op te vullen contouren lijkt SolidWorks de draad van zijn lussen te verliezen, en selecteert het een aantal randen die niet behoren tot te dichten gaten.
De oplossing: schakel alle gatfuncties uit, activeer ze geleidelijk opnieuw en voer bij elke stap een handmatige selectie van de contouren uit. Het is een beetje lang, maar het stelt ons in staat om de vormen te identificeren die problematisch zijn.
In het model dat ik heb gebruikt, dicht bij het origineel maar met enkele aanpassingen om de bouwas lichter te maken, zijn het de kleine gaatjes aan de voet van de centrale rib die de functie blokkeren, evenals de rechthoekige openingen in de twee eindvlakken van de schaal. Die kan in ieder geval niet in slechts twee delen uit een mal komen...

Het is me niet gelukt om over deze hindernis heen te komen, maar met de andere vormen wordt goed rekening gehouden.
Het model is bevestigd, een bepaald aantal oppervlakken moet nog worden gestript...

Vriendelijke groeten.

cardiopad.zip
1 like

Bedankt Lynk voor je reactie op mijn probleem, maar ik ben bang dat de afbeeldingen of het native bestand van dit 3D-model de moeilijkheden die ik ondervind niet volledig kunnen laten zien. Hier is een afbeelding bijgevoegd

capture.gif

Dank je wel m.blt voor je reactie. Uw oplossing is natuurlijk vervelend, maar ik ga het overnemen, want dat is alles wat ik bij de hand heb.