Hallo
Dank u voor uw antwoorden.
Ik denk dat we de functies die PDM biedt niet moeten verwarren met de problemen die we tegenkomen.
Inderdaad, als we PDM vergelijken met het werken met meerdere mensen aan bestanden in een netwerkshare, inderdaad lang leve PDM.
Hoe we gebruiken:
Wij zijn een ontwerpbureau met 8 functies, we werken aan grote speciale machines, zelfs complete productielijnen (ASM van + 20.000 stuks en veel externe referenties, verschillende tekenaars werken aan verschillende onderdelen van hetzelfde project).
Werkwijze:
De 1e workflow is opgezet door Visiativ en zou veel dingen moeten doen (automatisch PDF's en DXF's genereren), maar de taken verknoeien willekeurig, de stroom volgt de externe referenties, dus als je een revisie van een onderdeel wilt doorlopen, geef je de revisie door aan het deel waaruit je de referentie haalt, En ook op alle stukken die ook scheidsrechters trekken.
Namelijk, we hebben een ZEER GOEDE beheersing van de Refs.Ext, geen cyclische refs en referenties die we beheersen (ze verwijzen allemaal naar een enkel deel dat bijvoorbeeld alleen schetsen bevat), het is niet onze methode die in twijfel moet worden getrokken. (Ik kan argumenteren)
Omdat deze workflow superzwaar en niet functioneel was, heb ik hem zelf genomen om hem te vereenvoudigen. Als gevolg hiervan is het beter, de taken zijn OK maar de prestaties zijn er nog steeds niet.
Voorbeeld van ondervonden problemen:
- Soms eindig je als een alleen-lezen uittreksel
- Soms staat er "versie 0 is gewijzigd" terwijl we bij versie xxx zijn en versie 0 niet bestaat
- Kan om verschillende redenen niet uitchecken of archiveren:
--- Ontbrekende gegevens voor de stuklijst
--- bestand niet uniek, maar PDM zegt niet welke!! Gedwongen om met de hand te zoeken. Resultaat: we verliezen gemakkelijk 30min
- Remote desktop-gebruik met een slechte doorvoer maakt PDM-gebruik onmogelijk (het is niet traag... het werkt gewoon niet)
- De versies en informatie in SW en Explorer zijn niet altijd consistent.
- U kunt niet archiveren door de verkenner als SW open is.
- Als we archiveren of met SW open op een grote ASM, SW opent de onderdelen één voor één in een nieuw venster, keert terug naar de belangrijkste herbouwde ASM ALLES, heropent het 2e deel op 20.000, keert terug naar de herbouwde ASM ... We hebben de test gedaan, SW loopt een goede halve dag in een lus.
Het beste wat je kunt doen, is het doden en alles SW gesloten doen in de verkenner en dan eindelijk SW starten.
- De berichten: "Pas op, je bent alleen-lezen" zijn ondraaglijk! En blijft terugkomen
- Als je bijvoorbeeld een macro start die het bestand sluit met of zonder op te slaan, als je niet wordt uitgepakt, wordt je elke keer gevraagd om je te registreren onder (logisch?) dus uiteindelijk kun je geen batchtaak doen zonder de extractie uit te pakken en vervolgens te annuleren.
- Er zijn een aantal bugs met de kaarten, bijvoorbeeld als het 1e vel van een tekening geen sjabloon bevat, vult de kaart niet
- We hebben het uitgepakt en daar Pouff het bestand is uitgepakt door een collega maar op zijn eigen werkstation!! Gedwongen om in te loggen met het account van de collega om accounts te archiveren en vervolgens te wijzigen! Gek!
-Onmogelijk om twee verschillende revisies tegelijkertijd te openen!! Je kunt de versies dus niet met elkaar vergelijken, tenzij je een boomkopie maakt met een voorvoegsel of een tak
....
Ik kan de lijst met bugs op 3 pagina's zonder enig probleem voortzetten en dit alles in mijn hoofd, ik kan deze bugs ook op verzoek reproduceren op elke installatie van SW+PDM
- Projectmanager werkt NIET met PDM
- Andere myCAD-tools, zoals integratie, werken niet goed met PDM
Ik heb zelf 100 screenshots en video's naar visiativ gestuurd + creatie van 10 tickets...
Onze configuratie:
Fujitsu Server van 2018 met:
Bi-Xeon 3Ghz 64GB RAM 10k SAS schijf in RAID
Werkstation: I7/I9 99xxxK of Xeon tussen 3,70 Ghz en 5,3 Ghz met 64 GB RAM ook + Quadro P5000 en M2 NAND harde schijf.
De prestatiemonitor op de server en op de werkstations staat bijna altijd op minder dan 10%.
Alles is in gigabit op een enkele switch met de server die ook netwerkkaarten heeft in Teaming om de bandbreedte verder te vergroten...
Visiativ en andere bedrijven hebben onze installatie gecontroleerd en alles lijkt in orde.
Ik heb zelfs een keer alles opnieuw geïnstalleerd met een consulent van visiativ, we hebben alles opnieuw gedaan, alles met een fijne kam doorgenomen en het resultaat is altijd hetzelfde.
Dus ik hoor dat je tevreden bent, ik zeg tegen mezelf dat we moeten blijven zoeken, het is misschien een beetje stom ding dat al deze problemen veroorzaakt.
Bedankt voor je feedback,
Rafael