Ik heb een vraag over de beperkingen van het deellichaam op CATIA V5. Wanneer u een extra lichaamsdeel invoegt (door te kopiëren en plakken of door het te maken), moet u het mogelijk verplaatsen of beperken. Wat ik niet begrijp, is waarom het lichaam soms bevriest en er een inkt verschijnt en waarom het soms beweegt zoals we willen. Is er een manier om het te repareren zoals het geval is op de assemblagemodule?
Bedankt voor deze zeer praktische link, maar ik zag er niets in dat de volgorde definieerde waarin de onderdelen bewegen volgens de beperkingen die ertussen zijn toegevoegd.
Bij het gebruik van beperkingen om deellichamen te positioneren, is het eerste wat u moet doen om geen link te hebben op een externe referentie (XY-vlak; ZZ; ZX-assysteem, enz.).
Nee, we hebben niet de beperking van vastheid (anker) zoals in ASSEMBLY.
Een eerste lichaam moet beperkt zijn tot de referentievlakken (XY; ZZ; ZX) (3 beperkingen van verschuiving of toeval, afhankelijk van de behoefte) die tot gevolg heeft dat een eerste lichaam wordt geblokkeerd dat als vaste referentie voor de rest zal dienen.
Na de goede oefening is het om eerst een element op het lichaam te selecteren dat u wilt positioneren en vervolgens de referentie op het positioneringslichaam.
Op deze manier is degene die beweegt degene die we willen positioneren