Welke winst kunt u verwachten door het CAD-werkstation te veranderen?

Hallo

Het genereren van assemblages van enkele duizenden componenten op Solidworks (geautomatiseerde assemblagemachines ),

Ik gebruik sinds 2016 een HP Z240 workstation (sinds 2019 uitgerust met een P4000 grafische kaart)

Welk type werkplek zou in 2021 het meest efficiënt zijn voor dit soort gebruik?

Welke winst kan ik verwachten (berekeningssnelheid, vermindering van crashes...)

Philippe

Hallo
Je vertelt ons niet de processor en het RAM-geheugen, de versie van SW, of je lokaal werkt of in een netwerk met of zonder PDM.
Deze parameters hebben ook een grote invloed.

4 likes

Hallo @philippe.godec 

U kunt de aanbevelingen van Dassault als basis raadplegen

https://www.solidworks.com/fr/support/system-requirements

We kunnen hieraan toevoegen dat er voor de grote complexen zeer grote vooruitgang is geboekt op de 2019 maar vooral de 2021 en we kunnen ook hopen op de 2022.

Je moet je niet te veel concentreren op de grafische kaart, die wordt heel weinig gebruikt als je kijkt naar het gebruik ervan.
Er is veel te winnen door rekening te houden met alle aanbevelingen van SW en die van onze collega's op dit forum voor het beheer van grote complexen.

Vriendelijke groeten

BINNENKORT ! Het beheer van grote woonwijken onder SW in 12 delen  ;-)

2 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoorden

De processor is een Intel Xeon CPU E3-1270 v5 3.60CHz 4 Core

16 GB werkgeheugen

Onze groep legt ons SW2018 op

We werken in een netwerk zonder PDM

Vriendelijke groeten

"Netwerk zonder EPDM" is wat we ook hebben en het is duidelijk een bron van vertraging zodra we met meerdere aan hetzelfde project werken.

3 likes

In feite werken we alleen aan afzonderlijke projecten (weinig problemen met het delen van bestanden)

Zodra de assemblage volledig is geladen, gaat het schakelen tussen vensters traag, het genereren van stuklijsten duurt lang...

Ik stelde me voor dat het kwam door het gebrek aan kracht van de machine (processor, RAM, grafische kaart...)

Als ik "grote assemblage" en "CAD"  hoor, denk ik aan CATIA .

Geen geluk...