Het is me gelukt om animaties te maken met behulp van Solidworks en Photoviews.
Maar ik ben beperkt, ik kan bijvoorbeeld de vervorming van het deeg of vervormde animatie van het "lentetype" niet simuleren.
Bovendien vertelt de Axemble-groep, die Solidworks in ons land beheert, ons dat Solidworks animaties in fotoweergave niet goed beheert, daar zou het niet voor ontworpen zijn.
Ze adviseren ons om andere software te gebruiken en als ik hen vraag welke software ze aanbevelen, sturen ze me naar dit forum om mijn verzoek goed te maken en een antwoord te krijgen.
Als je animaties hebt gemaakt met Photoview gebruik je Animator (de oude naam van het animatie gedeelte).
Ja, je kunt het deeg natuurlijk niet zien vervormen, maar het lukt je wel om het onvervormde deeg weer te geven en een paar seconden later de vervormde pasta.
Daarna is het duidelijk dat er op het niveau van gemak en rekentijd veel betere software moet zijn om dit te doen, maar ik ken het gebied van 3D-animatie niet.
Het is duidelijk dat je aan SolidWorks kunt sleutelen om fatsoenlijke animaties te hebben, maar het is niet langer genoeg voor mijn management die me vraagt om te informeren naar een echte animatiesoftware.
Dus als iemand informatie heeft. Bedankt voor het verzenden.
Er is inderdaad software aan de kant van Autodesk, maar er is om te slagen in het manipuleren ervan.... het is echt een know-how als het manipuleren van Photoshop in de professionele modus....
Ja, Axemble stuurde me terug naar het forum, ze wisten niet hoe ze me moesten antwoorden of wilden me niet antwoorden
Software die op dit moment wordt opgehaald:
- 3ds-max => (kan het bestanden in SolidWorks-formaat lezen?)
Anders zou mij voor het gebruik indien nodig een training kunnen worden aangeboden, dus aarzel niet om mij de naam van de animatiesoftware te geven, bij voorkeur compatibel met Solidworks-typebestanden.
@Aurélien Fives vatte het allemaal samen, 3D-animatie is één baan, ontwerp een andere.
Axemble biedt volgens mij alleen ontwerpsoftware aan, dus het is niet verwonderlijk dat ze hier beoordelen om de mening van een deskundige animator te hebben.
En voor Autodesk-training is hier een van de resellers:
http://www.aricad.fr/
Maar nogmaals, om een software van dit type onder de knie te krijgen en het niveau te bereiken dat je wilt, heb je minstens een week training nodig, of ongeveer 5000€...