Jakie oprogramowanie CAD wybrać?

Witam

Obecnie jestem technikiem metodyki, poszukuję oprogramowania CAD do wykonywania powierzonych mi zadań. Obecnie korzystam z komputera mojego kolegi, który potrzebuje go regularnie, który korzysta z TopSolid V6. Aby już mu nie przeszkadzać i móc pracować z mojego komputera, firma i ja chcielibyśmy zakupić nową licencję na oprogramowanie CAD. Najlepiej bym zrobił gdybym korzystał z tego samego oprogramowania co mój kolega, ale niestety nie wiem jak z niego korzystać. W trakcie roku szkolnego nauczyłem się korzystać z Catia V5, Solidworks i CREO3 i chciałbym mieć podobne oprogramowanie, które pozwala mi wykonywać następujące czynności:

• Stwórz pokój.
  • Zmontuj części.
  • Rysowanie części i zespołów.
  • Łatwy eksport części i zespołów do formatu PDF 3D.

Jak widać, nie potrzebuję wielu funkcji programowych, więc szukam czegoś łatwego w obsłudze lub porównywalnego z SolidWorks, Catia czy CREO, co pozwoli mi wykonać opisane czynności, jak najtaniej i w miarę możliwości bez konieczności szkolenia.

Dziękuję za odpowiedzi.

Biorąc pod uwagę problemy z kompatybilnością między oprogramowaniem, jeśli Topsolid jest odpowiedni, nie widzę powodu, aby zmieniać. Z biznesowego punktu widzenia lepiej byłoby, gdybyś odbył szkolenie Topsolid.

W tanich wydaje mi się, że jest Zw3d, który został wydany jakiś czas temu, ale nie testowałem. Ale będziesz musiał sam się wyszkolić, więc patrz wyżej.

W przeciwnym razie, skoro znasz oprogramowanie, pozostań z nim, może ono ewentualnie uzupełnić Topsolid, jeśli potrzebujesz dokonać wymiany ze swoimi klientami.

9 polubień

Ze swojej strony powiedziałbym, aby pozostać przy oprogramowaniu CAD, które jest już na miejscu w firmie, w przeciwnym razie szybko zrobi się bałagan :/

5 polubień