Welke CAM-software gebruik je?

Hallo

Ik zou graag feedback willen hebben over mensen die CAM-software gebruiken, ideaal voor SolidWorks en wat vinden zij ervan?

Momenteel heb ik slechts twee offertes ontvangen tussen VisualCam en CAMWorks en het prijsverschil is 1 voor 3, wat mij enorm lijkt, dus het is gerechtvaardigd?

1 like

Hallo, ik had de gelegenheid om HSMWorks enige tijd geleden te gebruiken. Wat ik me herinner, is dat het heel gemakkelijk te gebruiken en uiterst effectief is. Het instellen van gereedschappen, toolpath-opties en voorraadgrootte is heel eenvoudig. 

U kunt een proefversie downloaden of de express-versie die alleen 2- en 2,5-assig frezen toestaat. Maar het geeft je al een idee. Wat betreft de prijs, ik heb geen idee.

2 likes

Hallo

Ik had de mogelijkheid om 2 CAM-software te kiezen.

We hebben ervoor gekozen om een CAM los te hebben van de CAD, omdat het de freesmachine is die zijn programma maakt en zijn machine en zijn gereedschappen beheert.

10/12 jaar geleden kozen we voor WorkNC zonder onderhoud (dus geen evolutie)

3 jaar geleden hebben we de CAM vernieuwd en zijn we overgestapt op Powermill.

Wat de prijzen betreft, moet u op het pakket letten. Wat is inbegrepen in de prijs?

Je moet dus ook kijken volgens je behoeften.

Kiest u voor een licentie met 5-assige verspaning, dan is deze veel duurder.

Afhankelijk van de uitgever kunt u lichtere versies hebben, met een beperkt aantal oppervlakken op de onderdelen of lagen die niet beschikbaar zijn in afwerking.

Je kunt ook variaties hebben op de overige materialen.

Zijn de post-pro('s) inbegrepen in het aanbod?

S.B

4 likes

Hallo

in mijn vorige bedrijf deed  ik Cao draaibank, frezen, draaderosie. we hadden Topsolid en Topcam, wat voor mij erg goed was . Er is ook Delcam .
Moge de kracht met je zijn.

4 likes

@OBI WAN,

Delcam is Powermill software.

Ze zijn overgenomen en maken nu deel uit van de Autodesk-groep.

1 like

@s.b

Bedankt voor de info, want nu ben ik geen machinist meer, ik ben van baan veranderd.

Moge de kracht met je zijn.

Hallo

Ik heb ook onderzoek gedaan naar CAM-software en dus heb ik er nogal wat getest en kwam ik tegen. Kunt u mij vertellen wat u van deze software verwacht (autonomie, ergonomie, kosten; optimalisatie, enz...) om te proberen u zo goed mogelijk te oriënteren?

1 like

Bedankt Yves.T, s.bOBI WAN & ludo.mai voor uw feedback, wat ik vooral zoek is om de kosten van onderaanneming voor de realisatie van deze programma's te besparen:) 

In het kort is de behoefte als volgt: Een 3-assige oplossing voor het realiseren van filet- of gladmakende oppervlakken die zo geïntegreerd mogelijk zijn in solidworks en die rekening houdt met een niet-prismatische blank (smeden)

In software die is geïntegreerd met Solidworks, heb je SolidCAM, HSMworks of MasterCAM.

Voor uw gebruik ga ik voor HSM, dat is het goedkoopst (gratis als u het 2,5-assige frezen neemt en mijn herinneringen kloppen), maar dat minder autonoom zal zijn. Geen aanpassing van het werkstuk tussen de verschillende bewerkingsfasen. Geen echte optimalisatie van bewerkingsstrategieën. Aan de andere kant doet hij het werk.

Het belangrijkste zal zijn om te weten of ze de juiste postprocessors hebben voor de machines in uw werkplaats. Wetende dat de nieuwe postprocessors mondjesmaat worden toegevoegd, afhankelijk van de vraag, in tegenstelling tot SolidCAM en MasterCAM die de aangepaste PP direct voor u verstoren.

3 likes

Hallo Mathieu

Nou, euh! Wat heeft dit te maken met de vraag en het onderwerp????

De afgelopen dagen hebben we spam-e-mails ontvangen met kwaadaardige links, dus het is beter om twee keer te kijken voordat u op andere links dan PRT's en ASM's klikt

Vandaar mijn vraag!

Vriendelijke groeten

2 likes