Welke site een solidwork-licentie moet verkopen (up-to-date onderhoud)

Hallo

Ik wil een standaard SOLIDWORK licentie verkopen met de standaard simulatiemodule. Welke website leent zich goed voor dit soort aankondigingen?  Ik ben up-to-date in onderhoud en het is volkomen legaal, de verandering van eigenaar van de licentie zal sowieso bij de wederverkoper worden gedaan. (licentie aangeschaft vóór 2016)

Bedankt en een fijne dag verder

Sebastian

Goedenavond

Dit lijkt mij niet mogelijk, want als een bedrijf zijn licentie alleen gratis wil doorgeven, is de ontvanger verplicht de licentie terug te kopen. Dit is als het kopen van een nieuwe licentie en de verkoper is verantwoordelijk voor deze kosten met zijn onverkoopbare licentie.

De aankoop van de licentie is een gebruiksrecht, maar geen eigendom. Het is een roerend goed en boekhoudkundig niet onroerend.

Vriendelijke groeten

1 like

@Zozo_mp

Het is mogelijk om je licentie te verkopen, maar om aantrekkelijk te zijn ben je gedwongen veren te verliezen.

Het onderhoud daarin is een recht om in versie te upgraden, dus zodra de contractoverdracht is voltooid, is het aan de koper om door te gaan.

@futurflight, een standaard is niet veel waard om door te verkopen... Ik wilde afstand doen van een Premium en de uitkoopaanbiedingen waren zo belachelijk dat ik het opgaf.

1 like

@Gérald-FCA

We moeten ons verplaatsen in de context van de nieuwe verkoopvoorwaarden sinds 2016 of 2017.

Het is een beetje een onhandige oplossing omdat je voor altijd de echte eigenaar van de licentie blijft. Uw onofficiële koper zal op een bepaalde manier namens u voor de licentie betalen, maar zal nooit het recht bezitten om deze te gebruiken.

Ik ben zeker - tenzij een verkoper van Dassault me tegenspreekt - van wat ik zeg.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ja inderdaad, sindsdien is het sinds 2016 niet meer mogelijk maar mijn koopcontract dateert van december 2015 (en dit was destijds ook een argument van de verkoper. dus ik kan de software goed verkopen) daar is het duidelijk over.

Wat betreft het verliezen van veren, het niet gebruiken, als ik het 50% van de nieuwwaarde verkoop, is het interessant voor mij.  Natuurlijk geef ik er de voorkeur aan de licentie te behouden als ik 2000 of 3000 euro aangeboden krijg, maar voor 5000 tot 6000 (Solidworks Standard + Standard simulatie, ik moest ongeveer  11000 betalen) en nog steeds up-to-date onderhoud (ongeveer 3000 euro/jaar) is het interessant.

Ik zal mijn contract vinden en de tekst op de site delen

Fijne dag

Sebastian

2 likes