Welke bibliotheek van standaardcomponenten, voornamelijk voor bevestigingsmaterialen, is naar uw mening het meest compleet en/of geoptimaliseerd voor gebruik in SolidWorks?
Van mijn kant heb ik veel TraceParts gebruikt toen ik in de aero werkte aan Catia V5 en de Toolbox sinds ik op SolidWorks werk.
Het probleem is dat ik bij de Toolbox niet per se alle soorten schroeven vind, bijvoorbeeld: zelfborende schroeven. Ik zag dat Visiativ zijn eigen bibliotheken had ontwikkeld, maar ik weet niet wat het waard is. Ik hou ook van de schroeven van de Toolobox omdat ze gemakkelijk kunnen worden aangepast om configuraties of andere te maken.
Daarom wil ik, voordat ik al dan niet in een nieuwe tool begin, graag wat feedback van gebruikers, dus pak je toetsenborden ;-)
Het detailniveau komt niet altijd overeen met de uiteindelijke behoeften, de controle van eigenschappen is lastig (ongebruikte eigenschappen/fantomen, enz...)
En de "3D Imports"-schroeven zijn een aberratie en genereren een grote verspilling van tijd...
De beste bibliotheek is degene die is aangepast aan de behoeften van het bedrijf, dus degene die in eigen huis is ontwikkeld, met het gewenste en geoptimaliseerde detailniveau, en totale controle over alle eigendommen, enz...
Als het net als pannenkoeken is, is er geen foto, omdat het ook Bretons is (uit de regio Nantes ;-) )
Daarna, als het alleen maar gaat om het visuele van een schroef op een plan, besparen configureerbare bibliotheken, vooral in configuratie, tijd in plaats van alle soorten schroeven te moeten maken met alle afmetingen.
Hallo, voor mij is het hetzelfde, de beste schroevenbibliotheek die ik heb, is degene die ik al sinds de middelbare school bij me heb en die ik voed wanneer ik hem nodig heb.
Ik denk dat ik ga beginnen met de Visiatv-bibliotheek die gemakkelijk in zijn geheel in SolidWorks kan worden geïntegreerd en die een goede basis is die we indien nodig zullen verbeteren om eindelijk een zelfgemaakte bibliotheek te hebben ;-)