Ik heb een kleine vraag, ik ben mijn solidworks-cursus aan het updaten en ik kwam een nieuwe functie tegen die niet bestaat in de versie van 2008
en dus ben ik perplex omdat ik het verschil tussen de 2 volgende functies niet kan krijgen
Baas/ Gladde basis
Bossage/ Basis Grens
Zal iemand mij hierover kunnen inlichten?
Ik bevestig een scherm dat ik heb gemaakt op 2 delen die beide identieke schetsen hebben, en met behulp van de 2 functies krijg ik hetzelfde resultaat :x
A priori geen, behalve dat de ene in volume wordt gebruikt en de andere in oppervlakte. (als ik het goed begrepen heb, heeft een van de twee geen gesloten schets nodig om te werken).
De functies Smoothed en Boundary zijn beschikbaar in zowel oppervlak als volume!
Met de functie Smoothed kunt u volumes of oppervlakken maken van meerdere secties, en met de Boundary-functie kunt u volumes of oppervlakken maken van meerdere secties en paden in verschillende richtingen!
Kortom, de rand is een geweldige scanfunctie....
Bovendien is het mogelijk om de kruispunten met aangrenzende vlakken te besturen!
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, anders kan ik je een voorbeeld geven!
Aan de linkerkant, de functie Afgevlakt verkregen met slechts twee schetsen (boven en onder), wordt de functie verkregen door een lijn tussen de twee te vegen.
Aan de rechterkant, de Randfunctie verkregen met dezelfde twee schetsen (boven en onder) in richting 1 en 4 andere schetsen (lijnen, boog, enz.) in richting 2 om de link tussen de twee vorige schetsen te definiëren!