Welke tekening moet er nog gemaakt worden?

Hoi allemaal. 

Mijn vraag is: Kunnen we via SW of een andere molen de tekeningen kennen die zijn gemaakt of de tekeningen die nog moeten worden gemaakt?

Dank u voor uw antwoord

Voor zover ik weet, nee

Er is geen hulpmiddel om te weten of u een tekening bent vergeten

na de creatie van uw 3D-onderdeel of assemblage

@+ ;-))

2 likes

Heel goed bedankt voor je antwoord!!

1 like

Zoals @gt22,

Om erachter te komen of ik er geen ben vergeten, heb ik een visuele manier: ik ga naar de huidige map, ik zet mezelf in de weergave "Details" en ik sorteer op naam.

Daar kunnen we in de kolom met het bestandstype zien of het "algoritme", SLDDRW, SLDPRT wordt gerespecteerd of dat er 2 SLDPRT achter elkaar staan. We kunnen ook zien of er altijd 2 bestanden met dezelfde naam zijn die elkaar opvolgen, behalve de extensie.

5 likes

Van mijn kant voeg ik een woning toe met het nummer van het plan dat ik pas invul als ik het detailplan heb gemaakt.

Dus als ik mijn nomenclatuur op mijn algemene plan plaats, heb ik snel een beeld van de plannen die al gemaakt zijn of nog gedaan moeten worden.

1 like

Hallo

Ik doe het op de ouderwetse manier:

Ik print mijn stuklijst en dan zet ik een Stabilo als het plan gemaakt is

5 likes

Hallo

Om dit te doen, heb ik een macro gemaakt in Excel.

-> Scant de geselecteerde directory en subdirectory's.

-> Controleert het bestaan van een PEM (SLDDRW)

-> Controleer het bestaan van dit EP-lid in *.pdf en *.dwg

Beperkingen: Europarlementariërs moeten in hetzelfde repertoire zitten als onderdelen en assemblage.

Europarlementariërs hebben dezelfde naam als de elementverwijzingen (zelfs als we tekens toevoegen voor de DWG- en PDF-bestanden).

voorbeeld:

mijn Slddrw EP-leden zijn van de vorm > "8"karakters.slddrw

aan de andere kant mijn MEP dwg ze zijn -> "8"caracteres_(*).dwg met (8 tekens = identiek aan de slddrw _ en *=letter van de laatste index )

(U moet de originele snelkoppelingen naar de regel wijzigen: . InitialFileName = "W:\Business\")

Opmerking: Deze macro kan worden verbeterd, laat het me weten als er verbeteringen zijn.

-> vergeet niet om "Microsoft Scripting Runtime" in te schakelen in de VBA Publisher Referenties

liste_pdf.xlsm
4 likes

Ik kan uw macro niet gebruiken om SLDDRW-bestanden te scannen

Uhhh, het is niet erg duidelijk.

Wat gebeurt er?

-> Niets: Ik kan de macro niet starten.

-> De scan start niet.

->De scan geeft niets...

->andere...

Voor PDF-zoeken weet OK, maar voor SLDDRW-scans werkt het niet

Staan je slddrw-bestanden in dezelfde directory als je sldasm en sldprt en hebben ze dezelfde naam?

Ja. Misschien de filters in de VBA?

Kortom, het laat me alleen pdf's zien

Kunt u mij een screenshot (zelfs gedeeltelijk) maken van een van uw mappen in gedetailleerde modus, evenals het resultaat van de scan van de genoemde map?

Dat was het voor het repertoire. maar ik begrijp je laatste verzoek niet?

doc2.odt

Een probleem met het tekstformaat (met je + en - in de bestandsnamen)

Probeer deze twee regels in de macro toe te voegen:

Cellen.Selecteer
Selection.NumberFormat = "@"

hier:

Het werkt nog niet. niet maar vul ik het filter functioneert goed (bijlage een screenshot van het Sub filter)

capture.jpg

Het werkt nog niet. niet maar vul ik het filter functioneert goed (bijlage een screenshot van het Sub filter)

capture.jpg

Filters moeten de vorm hebben van:

"*.sldasm"; "*.sldrpt";....

Bovendien, waarom heb je de bestaande verwijderd, om ze te vervangen door hun equivalenten met fouten?

Het spijt me, maar ik kan je macro niet aan het werk krijgen, ik ben begonnen met het originele bestand met de wijzigingen die je me hebt gevraagd aan te brengen, maar het gebeurt niet meer. niets.