Ik ben Luke, nieuw bij Lynkoa, en ik heb een vraag over SolidWorks.
Ik wil een programma maken waarmee ik het formalisme van een SolidWorks-hoofdassemblage kan wijzigen, evenals alle subassemblages, onderdelen en de bijbehorende tekeningen.
Ik wil bijvoorbeeld:
maak het als een compositie om mee naar huis te nemen, met vermelding van de mappen waarnaar de bestanden moeten gaan op basis van hun type (vervaardigd, handel, omgeving, enz.);
Dit alles wordt automatisch gedaan, bijvoorbeeld vanuit een Excel-bestand dat naamgevingsregels, recordpaden, aangepaste eigenschappen, enz. specificeert.
Ik heb gekeken naar de mogelijke trainingen om te leren wat er nodig is om te programmeren met SolidWorks.
Als je al enige kennis van programmeren hebt, waarom niet, maar het zal in ieder geval geen gemakkelijke taak zijn via API's, de ontwikkeling kan lang en moeizaam zijn voor een eerste programma.
Anders zou je met de MyCadtools ProjectManager + Integratietool ook in staat moeten zijn om alle gevraagde taken uit te voeren zonder enige kennis van programmeren, bovendien denk ik dat er een proefperiode van 1 maand is:
https://www.lynkoa.com/mycadtools
Met Projectmanager kunt u een assembly kopiëren door deze te wijzigen in automatisch, map maken en automatisch eigendom wijzigen.
Vervolgens kunt u met integratie taken uitvoeren op een assemblage (wijziging van tekeningen in batch, export van plannen in pdf (door de eigenschappen indien nodig te wijzigen volgens een Excel-nomenclatuur...
Integratie en ProjectManager laten je doen wat je wilt. Het voordeel is dat het grafisch is en als je slim bent en je besteedt de tijd die je nodig hebt om alles goed in te stellen, dan is het resultaat er en de volgende keer makkelijker.
Aan de andere kant, als je deze behoefte vaak hebt met enkele variaties en je wilt dat verschillende gebruikers deze acties uitvoeren zonder dat jij ze begeleidt, wordt het ingewikkeld.
Met de API kun je veel robuustere dingen doen omdat je alles kunt "hard-coderen". Bovendien, als je complexe assemblages hebt met externe verwijzingen, in PDM, wil je de bestanden op het netwerk zetten... U zult vreemd gedrag ontdekken met MyCADtools. (traagheid, crash, fout, doorgifte naar ongewenste bestanden of gedeeltelijke verwerking).
Na jaren van vechten met de officiële tools, heb ik de API in handen genomen en sindsdien draait alles op zichzelf, het is geweldig. Dus als je de tijd en de wens hebt, raad ik je aan om daadwerkelijk te trainen in de SW API, het is echt ultra krachtig en bevredigend.
Als je 3 dagen iets functioneels wilt hebben, begin er dan niet aan!!