Hallo
Kan iemand de belangrijkste stappen samenvatten die moeten worden gevolgd voor de upgrade van SolidWorks in 2022 en vooral de PDM?
Ik raak verdwaald tussen PDMServer en PDMClient, back-up van de archiefkluis, database, ...
Bij voorbaat dank!
Hallo
Kan iemand de belangrijkste stappen samenvatten die moeten worden gevolgd voor de upgrade van SolidWorks in 2022 en vooral de PDM?
Ik raak verdwaald tussen PDMServer en PDMClient, back-up van de archiefkluis, database, ...
Bij voorbaat dank!
Hallo
Ik denk dat de veiligste manier is om geen domme dingen te doen en rechtstreeks met je dealer te overleggen, of door een ticket te openen bij de hotline.
Hallo @Charley ,
Op de website van Visiativ vindt u vele tips met betrekking tot de integratie + evolutie van SOLIDWORKS PDM:
- https://www.visiativ-solutions.fr/video-ameliorer-les-performances-solidworks-pdm/
- https://www.visiativ-solutions.fr/?s=solidworks+pdm
Neem anders, zoals @dominique.naudet suggereert, contact op met uw technische ondersteuning zodat zij de wijzigingen voor u kunnen instellen!
Fijne dag!
Coralie
Hallo
Er zijn nogal wat stappen en het beste is om hulp te krijgen van uw dealer (om te voorkomen dat u niet kunt werken vanwege slecht uitgevoerde updates).
Groothandel:
- Archivering van alle uitgepakte bestanden
-Koppel de base los en vergrendel de EPDM-servers (om te voorkomen dat iemand er nog op zit bij het updaten)
-update van EPDM-servers met de nieuwe versie
-update van alle werkplekken (SW + EPDM client ). Het doorlopen van een admin-installatie is handig als u meer dan 4 of 5 werkstations heeft (hiermee kunt u op alle machines dezelfde instellingen instellen en op elke machine het juiste licentienummer kunnen zetten). Het "retourneren" van licenties vóór de update kan veiliger zijn, maar niet noodzakelijkerwijs essentieel.
- Servers ontgrendelen
-Gebruik van batchconversietools als u uw bestanden wilt bijwerken naar de nieuwe versie (vermijdt het handmatig bewerken van revisies om ze op te slaan in de nieuwste versie). Deze tool was volledig buggy in 2020 SP3.0 (dus ga in plaats daarvan voor Sp5.0- of 5.1-versies).
NB: Ik garandeer de volledigheid van het bovenstaande niet
Dank u allen voor uw antwoorden.
Ik voeg hieraan toe dat je ook invoegtoepassingen zoals myPDMTools, PDM Gateway, Workflow Tab, etc. moet bijwerken, anders kunnen ze niet goed werken of gewoon niet actief zijn bij het gebruik van bepaalde taken binnen PDM.
Ik sluit mijn vraag, nogmaals bedankt voor je antwoorden.