Wat informatie over de amandeldoos?

Hallo.

Ik ben een student in BTS (industrieel productontwerp),

Ik ben verantwoordelijk voor het ontwerpen van een amandelcracker (mijn afstudeerproject); Ik ben op zoek naar informatie die mij kan helpen bij mijn project;

En ik wil mackets op SOLIDWORKS  van een paar andere machines (welke dan ook), 

Bij voorbaat dank;

1 like

Wat staat er in het Frans?

want hier bied ik mijn excuses aan, maar de ...................... Ik begreep het niet goed

Wil je een apareil maken om amandelen van de vrucht te breken?

@+

8 likes

Zie o.a. deze link

een notenkraker

http://ww2.ac-poitiers.fr/co_meca/spip.php?article27

Casse noixLP Jean Moulin - Thouars - jaar 2004 
TP1 onderwerp: 1 Word-documentlogo de téléchargement

414 KB

TP2 onderwerp: 1 Word-document - Zelfuitpakkend archieflogo de téléchargement

1,13 MB

Modellen voor TP2 : 11 assemblages, 6 tekeningen,
23 onderdelen en 2 frames in Solidworks
logo de téléchargement

7.71 MB

Technisch bestand: 1 Word-bestandlogo de téléchargement

3.84 MB

Digitaal model: 8 assemblages, 14 tekeningen,
18 onderdelen en 3 frames in Solidworks
logo de téléchargement

10.8 MB

Modellen voor TP1 : 8 assemblages, 14 tekeningen,
18 onderdelen en 3 frames in Solidworks
logo de téléchargement

8.30 MB

TP2-modellen : 9 assemblages, 20 onderdelen,
2 frames en 2 basemaps in Solidworks
logo de téléchargement

6.93 MB

Alles in 1 overdracht (voor breedband...)logo de téléchargement

39.7 MB

@+ 

6 likes

"En ik wil mackets op SOLIDWORKS  van een paar andere machines (die van hem) zijn"

We zeggen niet "ik wil", maar ik zou het graag willen.

Wat zijn "mackets"?

12 likes

Zou een notenkraker het lukken?

1 like

Over wie heb je het, Alain?! :p

5 likes

Hallo

Ik denk dat iemand die het ambacht van design leert, moet proberen voor zichzelf na te denken in plaats van eruit te pompen wat al bestaat.

Er zijn echter tal van mogelijke oplossingen om een amandelcracker te maken.

Maar de mode is om alles op internet te vinden en nu evolueert het: we laten anderen ernaar zoeken.

Zo komen we in de branche terecht met stagiaires die van niets weten.

Dat was mijn tirade op woensdag.

S.B

10 likes

Hallo, ik ben het eens met s.b over het principe van zelf zoeken (in het begin), maar niets weerhoudt je ervan om advies te vragen, technologische evolutie is het product van communicatie, de smartphone is niet uitgevonden op een enkel werkblad...

De prioriteit ligt bij het opstellen van specificaties:

- Functie van de machine: we krijgen het, amandelen kraken

- Financiële middelen: ga niet voor een oplossing die te duur is als je maar student bent, tenzij je het wilt laten borrelen maar tussen ons is een goede notenkraker genoeg voor de gemiddelde persoon dus vermijd een product dat te complex is, het heeft weinig kans om op grote schaal op de markt te worden gebracht, tenzij het multifunctioneel wordt.

- Motorisering of niet: Wil je een product als Senseo met twee knoppen maken of een systeem handmatig beheren?

- Observatie van vergelijkbare producten: tegenwoordig zijn er een heleboel notenkrakers of amandelen op de markt en het kost niets...

De vraag die je jezelf moet stellen is: Wat kan ik nog meer aan dit product toevoegen?

Mijn idee voor jou zou zijn om er een element van te maken om in de keuken op te nemen, discreet en gekoppeld aan ander keukengerei dat allemaal ter plaatse kan worden gebruikt of gedemonteerd voor "draagbaar" gebruik

Een voorbeeld: een torentje met kurkentrekker / notenkraker / peperstrooier etc. allemaal demonteerbaar.

cuisine-052.jpg

Kunt u mij uw PFE-rapport sturen?

Hier is het e-mailadres 

lhamza233@gmail.com

Bedankt 

Kunt u mij uw PFE-rapport sturen?

Hier is het e-mailadres 

lhamza233@gmail.com

Bedankt 

Hallo @lhamza233

U moet uw e-mailadres verwijderen als u natuurlijk geen tonnen SPAM met malware wilt ontvangen.

Dit is de nummer 1 regel op alle forums.

Bovendien graaf je een onderwerp uit 2017 op en de auteur van het oorspronkelijke bericht kwam nooit terug naar het forum zonder ons zelfs maar te vertellen wat de bestanden  had gemaakt ( HxZXHJP98875 __   %0*$£     Gecensureerd ).

Wat het verslag betreft!!!!! Ik geef geen commentaar.     :p

De eerste vraagt om hulp, hoewel veel hulp en komt nooit meer terug. De tweede vraagt alleen om het projectrapport.

Het is prachtig de evolutie van de studenten... Het belooft voor onze toekomstige stagiaires...

1 like

Het garandeert in ieder geval je baan na 50 jaar :)

3 likes