Wat zijn de onmisbare hulpprogramma's voor Solidworks 2016-2017

Wat zijn de essentiële hulpprogramma's voor Solidworks 2016-2017 voor het ontwerp van raceauto-onderdelen?

Om in de beste omstandigheden te werken, wat zouden de plug-ins, software zijn of andere die in je opkomen die nuttig zijn voor het ontwerp van auto-onderdelen (motor, chassis,...)

John.

Een tip:

Bel een solidworks-wederverkoper, ontmoet een vertegenwoordiger en stel hem alle vragen die je wilt!

2 likes

Dank u voor uw antwoord Thom@s.

Dat is mijn bedoeling.

John.

Op welke versie van solidWorks?

Standaard, Professional of Premium?

Als u de sterkte of vervorming van sommige van uw onderdelen wilt testen, is Solidworks Simulation de basis! ;)
Dan is er Meca 3D op Solidworks, wat echt goed is voor het animeren van je onderdelen (bijvoorbeeld: motor) door de rotatiesnelheid in te voeren... Het zal u ook in staat zijn om meetcurves te geven om de efficiëntie, het aantal tpm enz. te vergelijken.  

1 like

Wees voorzichtig, het is niet omdat je een FACOM-werkplaatswagen hebt die tot de nok toe gevuld is, dat je een goede monteur bent... Er zijn er die het kunnen doen met het basislichaam, terwijl anderen dat niet kunnen doen met het specifieke gereedschap van de fabrikant.

Ik begrijp dat u zeker bent van uw investering terug te verdienen, maar het is beter om te gaan werken, te beseffen waar u tijd doorbrengt en op zoek te gaan naar de beste tool voor deze taak. Het zal altijd tijd zijn om ze daarna te verkrijgen.

12 likes

+ 10.000 @ stefbeno

@+

4 likes

Hallo

Bedankt Blvck Designer, stefbeno en GT22 voor jullie zeer precieze antwoorden.

Alan. ERP Ik heb de Premium-versie van Solidworks 2016 en zou de Premium-versie van 2017 gebruiken.

Zoals gezegd gaan we dit avontuur van meer dan 20K euro niet blindelings aan en zouden  we mezelf op tijd en middelen trainen.

Inderdaad, Solidworks-simulatie zal een zeer goede basis zijnIk zal ook kijken naar de Meca 3D-add-in en zien hoe deze voor mij nuttig zal zijn omdat we een specifieke software gebruiken voor (Ricardo Wave)

John.