Wat is massale deelname aan frequentieonderzoek?

Mijn vraag heeft betrekking op frequentiestudies.

In de Solidworks Help staat: "Massaparticipatieratio's zijn belangrijk omdat ze helpen bepalen hoe goed de berekende modi geschikt zijn voor het oplossen van problemen met basisbeweging. De meeste codes vereisen dat ten minste 80 % van de massa van het systeem deelneemt aan de aangegeven richtingen."

Ik begrijp de betekenis ervan echter niet, wat gebeurt er als ik een percentage onder de 80% heb, wat betekent het fysiek voor het systeem? 

Kunt u mij inlichten? 

Hallo

Misschien is het een beetje laat om je te antwoorden:

Als je een percentage van minder dan 80% hebt in een bepaalde richting (laten we zeggen X) terwijl het een richting is waarvoor je een excitatie hebt opgelegd, betekent dit dat het aantal geteste frequenties niet voldoende is. Met andere woorden, u kunt bepaalde resonantiefrequenties missen die schade aan uw structuur kunnen veroorzaken. En de behaalde resultaten in termen van beperkingen, verplaatsingen... enz., zullen niet voldoende representatief zijn om te worden geëxploiteerd. Het is daarom noodzakelijk het aantal te testen frequenties te verhogen totdat dit referentiepercentage is overschreden (80% - of 90% in sommige gebieden)

1 like