Een paar maanden geleden vroeg u uw gesprekspartners op deze site om hen een voorbeeld te geven van een configuratie voor een grafisch werkstation; Waar ik in geïnteresseerd ben.
En als je me voor ongeveer 1000€ off-screen een lijst met apparatuur wilt vertellen in overeenstemming met deze parameters hieronder, dank ik je bij voorbaat.
Dus daar heb je het, voor Toshop en voor LR4 (of hogere versie), het is inderdaad niet nodig om een CAD-werkstation te hebben. De kosten van zo'n station zouden sowieso je budget overschrijden (1600€)
Ik raad deze machine aan, die u een aanzienlijk werkcomfort zal bieden.
Ik zeg dat, ik zeg niets, maar voor de machine van een grafisch ontwerper, als ik het me goed herinner, worden de configuraties onder OSX (mac) zeer op prijs gesteld.
Tegenwoordig is het, hoewel niet goedgekeurd door Apple (maar toch niet ongelijk), mogelijk om een configuratie te bouwen die een Mac Pro waardig is (of bijna) met een nogal zwakke bugdet.
Als je geïnteresseerd bent, koop dan gewoon een OSX-licentie en ga naar een paar sites waarvan ik de adressen zonder zorgen zal verstrekken als je geïnteresseerd bent, en selecteer de componenten dienovereenkomstig.
Einde van de Hs, veel succes!
Edit: hier zijn 2 links om mijn woorden te illustreren, het zijn getuigenissen van profs die de sprong hebben gewaagd:
om macuser te zijn, wordt al mijn grafische deel op Mac gedaan
even voor de goede orde, zelfs een tweedehands Mac kan recente pc's overtreffen, simpelweg vanwege het minder hebzuchtige besturingssysteem
voor de prijs voor strikt dezelfde configuratie is de Mac goedkoper omdat het besturingssysteem is inbegrepen. Een Windows voegt 150 tot 500€ toe aan een machine.
Ter info: MacBook Pro's uit 2011 worden niet aanbevolen voor oververhittingsproblemen