Vraag autodesk autocad conversie formaat dwg

Hallo

Ik heb een korte vraag voor uitvinder en autocad gebruikers.

Een klant vroeg me om hen plannen in dwg-formaat te bezorgen van verschillende van hun onderdelen.

Omdat ik autocad helemaal niet kende, heb ik de hele 3d op inventor gemaakt,  de plannen in idw-formaat gemaakt en ze vervolgens geëxporteerd in dwg (dus leesbaar van autocad)

Het probleem is dat de klant het document ook rechtstreeks in het planbestand wilde kunnen verwerken en de afmetingen wilde wijzigen, wat onmogelijk is wanneer het plan is gemaakt op basis van een 3d ...

Om deze deal te kunnen sluiten, ben ik dus genoodzaakt om autocad te leren gebruiken en alles vanaf nul opnieuw te doen! Anderhalve week werk in de kont!

Dus als iemand een wonderoplossing heeft om een plan bewerkbaar te maken vanuit een idw, zou dat voor mij buitengewoon nuttig zijn!

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden en een fijne dag!

Morgan

Maar ik begrijp het niet... Wanneer uw klant aanpasbare kansen wil, is het gewoon een kwestie van de waarde van de kansen veranderen...

Het is duidelijk dat hij de tekst vanaf de zijkant wil wijzigen en niets anders...

Waarom zou het het niet doen?

1 like

Hallo

Ik ben geen Inventor-expert en nog minder een AutoCad-expert, maar voor mij  geldt dat zodra een tekening is opgeslagen in DWG of iets anders, er geen link meer is naar de 3D, dus het plan kan worden aangepast onder Autocad of Draftsight.

Ik herhaal, ik ben geen Autodesk-expert, dus er kan een optie zijn die ervoor zorgt dat de DWG gekoppeld blijft aan het idw-bestand en dus oau 3d!

@+

1 like

Hallo

Ik gebruik Autocad, zolang je het plan in Autocad importeert is er geen koppeling meer.

Als hij de tekening of de maatvoering niet kan wijzigen, moet het een versieprobleem zijn.

controleer bij het converteren om de juiste versie van Autocad te kiezen

1 like

Hallo

Inderdaad, de link verdwijnt (ik gebruik beide software), wat mij normaal lijkt omdat de idw alleen afhankelijk is van het 3D-model.

Ik kan maar één oplossing bedenken voor uw probleem: laat uw klant u vertellen welke wijzigingen hij wil aanbrengen (door de afmetingen op de dwg aan te passen, wat mogelijk is onder de juiste versies van Autocad), dan past u uw 3D-assemblage aan en wordt de idw automatisch aangepast. Exporteer vervolgens opnieuw naar dwg tot de definitieve versie.

Fijne dag.

Hallo

Het probleem kan ook zijn dat uw klant denkt dat het wijzigen van de waarde van de offerte op de . DWG verandert de vorm van het onderdeel terwijl je op autocad bent, je moet de randen verplaatsen om de afmeting automatisch te zien veranderen.

Dit is het tegenovergestelde van 3D, waarbij het veranderen van de waarde van de prijs het onderdeel verandert.

1 like

Ik denk dat mijn klant de plannen (afmetingen en tekening) wil wijzigen, maar door de bestanden op autocad te openen, zijn er geen links aan de randen en kunnen de afmetingen niet worden gewijzigd...

Aan de andere kant, als ik het in inventor open, kan ik alles verwerken!

Ik denk niet dat het een versieprobleem is, beide zijn uit 2010

Eigenlijk om eenvoudiger te zijn, wanneer ik een idw naar dwg converteer, op autocad, is de achtergrond van het plan wit en zijn het onderdeel en de afmetingen zwart.

Ik zou in staat moeten zijn om de idws te converteren zodat ik een zwarte achtergrond heb, en de afmetingen in kleuren (geel, rood, groen, ...) zoals bij het maken van een dwg van autocad (wat hetzelfde is als het maken van meerdere lagen denk ik; ik weet niets van autocad! )

Hallo

Ik ken Inventor niet, maar ik heb >>>dit<<< op internet verzameld

Als ik het goed begrijp, zou je, om de gegevens in Autocad te kunnen wijzigen, het standaard DWG-bestandstype in Inventor moeten instellen in plaats van IDW.

Aan de andere kant moet je Autocad (volledige versie) nodig hebben om in 3D te werken. Dit komt omdat je met de LT-versie geen 3D-entiteiten kunt manipuleren.

In de hoop dat ik je heb geholpen...

Hallo Eric,

Dank u voor uw antwoord, het bevestigt wat ik dacht.

Zoals gezegd op wikihelp:

Als u gegevens maakt met Inventor in een DWG-bestand, kunt u de gegevens alleen bewerken met Inventor. Als u gegevens maakt met AutoCAD in een DWG-bestand, kunt u de gegevens alleen bewerken met AutoCAD

Het is daarom onmogelijk om mijn bestanden die zijn gemaakt vanaf de uitvinder op autocad te verwerken ...

Ik ben klaar om helemaal opnieuw te beginnen! het is niet geweldig, maar ik ben tenminste gerepareerd ...

Bedankt voor al je antwoorden!

Hallo

Voor mij is het ondenkbaar dat Inventor geen DWG leesbaar kan doen met Autocad, ik deed het met SolidWorks, collega's doen het met TopSolid of Pro/Eng, dus ik zie niet in waarom het niet haalbaar zou zijn met Inventor.

Ik denk dat je in staat moet zijn om te "exporteren" naar DWG op een manier die echt de link met Inventor verbreekt!

@+

1 like

Het verbaast me ook te weten dat Inventor een Autodesk-product is zoals Autocad !

Nou ja, de DWG gemaakt van Inventor is inderdaad werkbaar in Autodesk, maar blijkbaar is er geen manier om het verwerkbaar te maken ...

Hallo

Ga gewoon naar opslaan als.

Kies: "kopie opslaan als".

Dan is het absoluut noodzakelijk dat u uw bestand opslaat in het type *.dwg (maar dwg autocad) omdat er ook dwg Inventor zijn die u niet in Autocad kunt gebruiken. Kies daarom voor AutoCAD DWG's.

Daar ga je

1 like

Hoi Aurélien

Geweldig, je techniek, in feite gebruikte ik om op te slaan als, maar niet om te "kopiëren als" en het heeft me niet in het autocad-formaat.

Ik had anders een truc gevonden, ik moest de dwg-uitvinder openen en met de rechtermuisknop op het bladtabblad onderaan klikken en naar een object converteren. Dan moet je het geheel opbreken en de lijnen in kleur zetten...

Maar je truc is nog beter, nu werkt het, nikel heel erg bedankt!