Hallo, goedenavond
Ik volg momenteel een CAD/CAM-opleiding en ik heb een licentie van 240 uur solidworks..... 3D, montage, plaatwerk, mechanisch gelast, verharding......
Als onderdeel van mijn opleiding moet ik 1 maand (in augustus) besteden om een project van A tot Z uit te voeren.
We hebben de keuze van ons project, maar er zijn slechts een paar criteria die we moeten respecteren.......
Er moeten minimaal 100 stuks in het project zitten..... Weten dat een bout of moer een onderdeel is :) natuurlijk ga ik geen 90 bouten maken;)
Er moet beweging (of bewegingen) in mijn assemblages zitten.
Als er plaatwerk is, is dat een pluspunt, maar niet essentieel.
We hebben verschillende opties:
Begin met een project volgens plan en doe het opnieuw (dit is natuurlijk het minst gewaardeerde)
Of begin met een concreet project en een echt object dat als basis voor het werk kan worden gebruikt (bijvoorbeeld: een kettingzaag.... we laten het ontploffen, we bestuderen de delen en tekenen ze opnieuw)
Of om een complexe creatie, een uitvinding, een creatief project te maken...... een machine uitvinden, bewegingen maken, bekende profielen gebruiken, alledaagse voorwerpen (cilinder, eindschakelaar, enz.)
Persoonlijk had ik eraan gedacht om een radiografisch bestuurbaar vliegtuig in structuur na te bootsen, met koppel, ribben, bedieningselementen, intrekbare versnelling, rolroerbeweging, enz...... Maar het project werd afgewezen omdat het te simpel was.....
Ik heb een beetje moeite met het vinden van een origineel project, wetende dat mijn prioriteit zou zijn om te beginnen met een concreet object dat ik zou kunnen laten exploderen en opnieuw zou kunnen tekenen door de afmetingen en andere details te nemen....
Het ideaal zou zijn om een object, een machine, een concept met een mogelijk geëxplodeerd plan te vinden....
Heb je nog ideeën voor mij......