Buisverbinding

Hallo

Ik heb een klein probleempje, laat het me uitleggen.

Hoe doen we het heel eenvoudig om een verwijdering van materiaal te hebben bij de aansluiting van 2 buizen. 

Ik moet de "mechanische" functie gebruiken en niet de "geveegde baas"

Bij voorbaat dank

tuyauterie_pompe_10501_-_piece_2.jpg

Hallo

Ik raad je aan om 2 disticts uit te voeren (verwijder het vinkje bij samenvoegresultaten voor de 2e scanfunctie) en vervolgens de "gecombineerde" functie uit te voeren door de optie aftrekken te kiezen.

Rom's

2 likes

Hallo

Het is noodzakelijk om bij elke kruising een verwijdering van materiaal uit de binnendiameter van de kruisende buis na te bootsen!

Of voordat u de kruisende buis snijdt, moet u de stempelfunctie in de modus "materiaal enl" gebruiken en vervolgens het overtollige lichaam verwijderen!

Als de buis uit een bibliotheek komt, is het ook mogelijk om een "Smart Component" te maken.

@+

1 like

Hallo

De eenvoudigste oplossing lijkt mij om een schets te maken van de dikte van de cilinder die de andere moet snijden, de binnenste cirkel om te zetten in een entiteit en een materiaalverwijdering uit te voeren naar het volgende oppervlak.

Zie bijlage

Vriendelijke groeten

Alan

00.jpg
2 likes

Dank u voor uw antwoorden.

Het probleem is dat ik tientallen kruispunten heb, en ik zie mezelf geen actie doen door verbinding...

Vriendschappen

Hallo

Als het niet noodzakelijk is om afzonderlijke lichamen te hebben, kun je volledige extrusies maken die allemaal aan elkaar zijn gesmolten en dan eindigen met een schaalfunctie. Zo ben je in één keer op alle kruispunten...

Yann

5 likes

Als u de mechanisch lasfunctie heeft gebruikt, kunt u de verstel-/uitschuiffunctie gebruiken

Hoi allemaal;

Als u 2D later wilt vereenvoudigen, heeft u gelijk om de mechanisch gelaste functie te gebruiken, omdat deze in uw tekening wordt herkend.

De mechanisch gelaste functie is gemaakt voor deze design tupe en het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken!

En aangezien het een mechanisch gelaste, verschillende oplossingen is, werk ik persoonlijk graag met lichamen met onsamenhangende volumes (ik ben op Catia aan de basis, dit verklaart het) hiervoor is het voldoende om de resultaten niet samen te voegen.

Ik gebruik dan de snijpunten (meestal) of combineer functies (wat je 3 soorten resultaten biedt: optellen, aftrekken of snijpunt).

U kunt ook de optie aanpassen/verlengen gebruiken. 

OF laatste mogelijkheden maar die minder 'professioneel' zijn:

* Tijdens uw extrusie extruderen naar het volgende oppervlak

* of maak een kleine vaste stof tussen en trek af

* Of maak volledige extrusies en gebruik de shell-functie

Houd er rekening mee dat het eindresultaat op net zoveel verschillende manieren kan worden bereikt als er SW-gebruikers zijn;)

Maar het doel is om een eenvoudig, efficiënt, snel en zo professioneel mogelijk ontwerp te hebben.

Ik hoop dat mijn antwoord wat koren op uw CAD-molen zal brengen.

Desnoods...  

Cédric.

3 likes

Hallo

Een kleine observatie.

Als je buizen moet maken, waarom gebruik je dan niet de routeringsmodule. Daar is hij voor gemaakt.

Het beheert kruispunten, verbindingen, verbindingen .....

Kortom, het is gemaakt om buizen te ontwerpen!!

Dit is voorzien in de Premium-versie van SW.

Vriendelijke groeten

2 likes

FYI;

Wat je leuk zult vinden, is dat je aan het einde van de video tijdens de dynamische cut zult zien dat de reboundary automatisch is.

Houd ons op de hoogte van de gekozen oplossing.

http://www.youtube.com/watch?v=uSST3W0_Ojs

Cédric.

2 likes

Ik kende de "routing" -functie niet...

Ik zal het proberen en ik zal je vertellen of alles in orde is!

Nogmaals bedankt

Vriendschappen