Tekening inkorten zonder van kant te wisselen

Hallo

Terug op autocadLT17 was ik gewend aan autocad 2005, maar met de 2017-versie is de werkruimte ingrijpend veranderd, maar de betreffende volgorde bestond op dat moment niet, om niet op A0 af te drukken,  slaag ik er niet in om sommige delen van tekeningen in te korten met behoud van de echte dimensie van het model.

Ik heb de hulp gezien, maar waarschijnlijk heb ik niet het vereiste IQ

HELP

Bij voorbaat dank

Hallo

Er zijn 2 manieren om te werk te gaan:

1. Een snelle en gemakkelijke, maar het gesneden object heeft niet meer de juiste maat.
  2. Een meer gecompliceerde en langere, maar het object behoudt zijn echte lengte.

Methode 1:

• Forceer de dimensietekst(en) met de gewenste waarde, wetende dat het gedimensioneerde object al is ingekort (het zijn niet langer de werkelijke afmetingen van het weergegeven object).
  • Voeg het verkortingssymbool toe met de SHORTCUT SWITCH.

Methode 2:

• Laat het object op de juiste maat en pas het aan zoals het is.
  • Kopieer het venster op zichzelf.
  • Maak 2 polylijnen die de delen van de tekening definiëren die worden bekeken.
  • Beteken de 2 vensters op de 2 polylijnen (1 van elk).
  • Plaats een van de vensters dichter bij het andere.

Zie bijgevoegd bestand voor meer details.

cote_raccourcie.zip
1 like

tot mijn grote spijt maakt mijn nieuwe desktop gebruik van Drafsight, maar ik gebruikte autocad veel en voor mij was er een optie om een break-line te maken in een viewport

Eerst door de viewports te synchroniseren:

Express>Layout Tools>Viewports synchroniseren

Dan kun je een afbreekregel gebruiken: http://www.screencast.com/t/lfjCNmgtQ

Ik zal het zo snel mogelijk controleren en ik zal de oplossing in detail beschrijven