Sinds een paar dagen heb ik een uitzendkracht op kantoor, die ook aan Solidworks werkt. De afgelopen dagen heb ik een grote vertraging gehad in Solidworks.
Dus kwamen we tot de conclusie dat onze server het niet leuk vindt dat we er samen aan werken. Is dit jou ooit overkomen? Wat heb je gedaan om dit te overwinnen?
We werken ook samen door de assemblages vanaf de server te openen. En we hebben ook een zware vertraging. Van wat ik kon zien heeft dit niet echt te maken met een overbelasting van de server, bij ons geeft de serverbeheerconsole in ieder geval niet aan dat het bijzonder druk is.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat solidworks niet graag in een netwerk werkt... En ik heb niet al te veel antwoorden om je te helpen, want ik ben nog steeds op zoek naar een betrouwbare oplossing.
1. Ik raad je in ieder geval aan om altijd de functie voor het openen van bestanden te gebruiken en niet te dubbelklikken of je bestand te laten klikken in het SW-venster.
2. Gebruik bij voorkeur een pad met het ip-adres in plaats van een netwerkschijf, bijvoorbeeld:
- \\192.168.2.8\Zakelijk\Klant\Studie
in plaats van
- Z: cliënt\studie
Een oplossing zou zijn om een PDM te gebruiken, maar dat is duur.
Ja helaas denk ik dat voor een maand het makkelijkst en om te wachten....
Persoonlijk heb ik de indruk dat hoe langer het doorgaat, hoe erger het wordt!!
Thuis hebben we al ruim vijftien jaar SW en ik heb de indruk dat SW steeds zwaarder wordt. Natuurlijk zijn er veel nieuwe functies bijgekomen, maar dit gaat ten koste van de prestaties van alle basisfuncties.
Inderdaad, zonder EPDM heb je een goede server nodig om de gegevens te versturen en zelfs met een goede server is het soms niet genoeg om tereagerenen crasht het vaker.
Je hebt gelijk, wij de server en nog steeds vrij krachtig ert de werkstations hebben 3 weken heeft het onze SW vertraging / crashing probleem niet opgelost.
Ik denk dat netwerken gewoon moet worden vermeden bij het werken met SW. Een ander element dat een groot probleem kan zijn, is de analyse van de antivirus. Toen we MSE (de antivirus van microsft) hadden, moesten we de SW-extensies in excluqion zetten, anders zou SW continu crashen. Vandaag zijn we overgestapt op Kaspersky, het is een beetje vroeg om een mening te hebben, maar het lijkt iets minder om de beveiliging de hele tijd actief te laten.
Edit: trouwens, als je de technische ondersteuning belt en vertelt dat je in een netwerk werkt.... We zullen je snel antwoorden dat dit niet het klassieke schema is dat Dassault ondersteunt en dat ze je daarom niet echt kunnen helpen. Wij zullen u adviseren om te investeren in een PDM .... die ze in de catalogus hebben natuurlijk!!
Grote server thuis en ongeveer 10 SW-licenties op de server en vrij regelmatige crash, ook al is deze veel stabieler dan voorheen. Aan de andere kant hoef je alleen maar lokaal te openen om vooral een enorm verschil te zien in de uitvoeringssnelheid en ook in de stabiliteit.
Als je de server fysiek dichterbij kunt brengen (soms beperken sommige schakelaars de snelheid) en het is gereserveerd voor de BE, zal het nog beter zijn.
Nou, heren, ik ben bang dat ik geen punten aan iemand van u kan geven.
Uiteindelijk voelde ik me er niet goed bij om mijn manager een EPDM voor 1 maand te laten kopen. Dus ik ga de opties van Solidworks doorspitten => samenwerking => activeer de multi-user omgeving en daarna alle opties.
Sterker nog, ik denk dat de optie "controleer of bestanden die in de alleen-lezen modus zijn geopend elke XXmin door andere gebruikers zijn gewijzigd" een groot deel van de problemen oplost. Solidworks mag niet langer voortijdig naar de server gaan om voor niets op te slaan.
Eindelijk, voor de middag van vrijdag en voor deze vroege ochtend, lijkt het goed te werken en het verschil te maken. Ik houd mijn vingers in gedachten voor de toekomst:)
In ieder geval bedankt voor al je antwoorden en de tijd die je hebt besteed
@PL: dat is het eerste wat ik deed om de schakelaars op te blazen. Voor de nabijheid van de server is het iets minder gemakkelijk