Hallo Ka
Ik heb net gekeken naar je bestand en de voorwaarden die voor de simulatie zijn gebruikt.
De parameters die voor de simulatie zijn gebruikt, zijn onvolledig en AMHA zal sowieso niets geven.
Kijkend naar het grote geheel (plaats een afbeelding zodat onze collega's begrijpen waar we het over hebben) zou ik zeggen dat omdat er drie sleufgaten zijn (19 mm breed voor M12) met grote spelingen, ik graag zou wedden op een radiale afschuiving van een of meer schroeven.
Je zegt niets over de ringen en ik zou graag hun kop willen zien nadat de schroef is gebroken.
Wat ik zou doen om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt, is dat ik een plaat van 6 of 8 mm uit één stuk onder de schroefkoppen met gaten van 12,6 mm zou leggen, wetende dat de schroefafstand van de motor bekend en onveranderlijk is. Om losraken (wat de oorzaak is van afschuiving) te voorkomen, zou ik bovendien speciale anti-losrakende ringen plaatsen (kijk naar de referentie van Emile Maurin 74992DP 12 ).
Ik zou zorgen voor het aandraaien van de momentsleutel met een geschikte aanscherping volgens de aanbevelingen van de schroefleverancier.
Voor de goede orde, een schroef mag nooit in afschuiving werken, dus in het slechtste geval, als u 12.9 schroeven gebruikt, komt u in ieder geval van de afschuiving af, maar lost u het feit van losschroeven of andere constructieafwijkingen niet op.
Conclusie : pas het ontwerp enigszins aan met een plaat en goede ringen.
Als ik goed naar de motorreductor heb gekeken, is er een holle asuitlaat, wat betekent dat je een as hebt en dat als deze as groter is dan 60 cm, je een formidabele hefboom hebt, dus geen wonder dat je schroeven, in geval van losraken, uiteindelijk in een schaar werken, wat ten strengste verboden is door de stand van de techniek.
Uiteindelijk, zeg meer over wat er gebeurt op de as aan de uitgang van de motorreductor, geef ik je mijn kaartje dat er bij de minste elastische koppeling niemand is.
Vriendelijke groeten