Hallo
Ik werk in een groeiend ontwerpbureau. Daarom willen we de organisatie van SolidWorks-mappen en -bestanden in al onze producten herzien. Naar deze "productassemblage"-bestanden wordt verwezen door assemblages en onderdelen die in hun respectievelijke mappen te vinden zijn, maar ook in een bibliotheek die gemeenschappelijk is voor alle soorten producten (sommige bestanden zijn zelfs gemeenschappelijk voor verschillende producten). Ik ben me ervan bewust dat een radicale verandering in de organisatie en de locaties van al deze bestanden het risico met zich meebrengt dat de verwijzingen en verbanden ertussen worden vernietigd. Ik heb het over een set van iets minder dan 40.000 bestanden en ik wil niet elke assembly met de hand openen en de links opnieuw maken.
Ik vond als oplossing:
- Solidworks Explorer, te traag naar mijn smaak en niet geschikt voor massaverandering.
- de Bibotac-applicatie, waarmee u SW-bestanden kunt wijzigen, hernoemen en verplaatsen met behoud van hun referenties, maar die slechts kan worden toegepast op een set van maximaal 10.000 bestanden.
Ik kom naar je toe om te zien of je een oplossing hebt, een tip om me voor te stellen?
Bij voorbaat dank!
Hallo
De limiet van 10.000 bestanden is alleen van toepassing op het gebruik van de trackingfunctie waarmee u Windows Verkenner kunt gebruiken om bestanden en mappen te verplaatsen of te hernoemen zonder koppelingen te verliezen.
Afgezien van deze functie kunt u alle functies gebruiken (Bestanden en mappen verplaatsen of hernoemen zonder beperking van het aantal).
Ik heb deze limiet van 10.000 bestanden alleen voor het gemak ingesteld voor de trackingfunctie (als er te veel bestanden worden genoemd, moet je na elke wijziging in Windows Verkenner even wachten en ik was bang dat gebruikers het geduld niet zouden hebben ). Deze limiet zou dus ook kunnen worden opgeheven.
Ik blijf tot uw beschikking als u vragen heeft.
Joël Condevaux
1 like
Probeer misschien de tool "ProjectExplorer" van myCADtools
Ik ken het gedrag niet met meer dan 10000 bestanden
U kunt de video bekijken: https://www.youtube.com/watch?v=AmgEWt-C-IA
U kunt ondertitels in het Engels weergeven
Gratis proefperiode van 1 maand van myCADtools (SW 2016 tot 2019): https://www.visiativ-industry.fr/video-testez-gratuitement-mycadtools/
Cdlt
Hallo meneer Condevaux,
Allereerst wil ik u bedanken voor uw antwoord en de terbeschikkingstelling van uw software.
Inderdaad, ik had de trackingfunctie verkeerd begrepen en ik dank u voor deze correctie.
Voor nu, als, zoals u zegt, de trackingfunctie op te veel bestanden alles zou vertragen, gaan we het risico niet nemen.
Kan ik contact met je opnemen als ik van gedachten verander?
Nogmaals bedankt.
Matthias EMON
Dat ga ik ook proberen.
Maar op dit moment worstelt Project Explorer met alles om te gaan.
Vriendelijke groeten
Overschakelen naar EPDM: duur en omslachtig, maar duurzaam na verloop van tijd (en met veel mooie parameters om in te voeren...). Het vermijdt ook duplicatie (de ultieme plaag van de BE van een vijftiental mensen) en verborgen delen in een onwaarschijnlijke boomstructuur (zo niet lokaal op de werkplek van een persoon).
Opgemerkt moet worden dat het wijzigen van de onderdelen van het repertoire kan leiden tot vrij lange reactietijden op EPDM (vooral voor de schroef die in 98% van de assemblages wordt gebruikt...). Na een ongelukkige drag/drop in de kluis realiseerden we ons ook dat het sneller is om een directory in een subdirectory te laten zakken dan om deze terug te brengen naar zijn oorspronkelijke plaats (ongelooflijk lang in deze zin op EPDM 2015)