Hallo
Ik heb onlangs de Windows-versie van mijn pc (W7 -> W10) gewijzigd en sindsdien opent elke keer dat ik een onderdeel of assemblage uit mijn EPDM-box wil openen, er geen nieuw venster met dit onderdeel, maar start het een nieuwe Solidworks, met het kleine venster dat het laden van de add-ons laat zien.
Het is best vervelend omdat het tijd en middelen kost voor niets en het bemoeilijkt de navigatie van het ene onderdeel/assemblage naar het andere omdat ze geen deel uitmaken van dezelfde Solidworks.
Iemand zou een oplossing hebben om hen te dwingen de onderdelen in de Solidworks te openen die al open is, wat normaal is.
Bedankt
Hallo
Vreemd.
Probeer uw deel (of asm) naar het SW-venster te slepen dat al open is. OF om uw onderdelen te gaan halen via de reeds geopende SW-verkenner (Bestand>open>...)
A priori is het niet restrictiever.
Als ik een bestand sleep of open> werkt het normaal, maar ik werk nog steeds met mijn Windows Verkenner op het andere scherm met EPDM erop om gemakkelijker naar mijn items te zoeken.
En als ik iets wil maken vanuit mijn EPDM-venster (klik met de rechtermuisknop>nieuw CAD-document>...) doet het hetzelfde met mij
Het blokkeert niet, maar ik vind het erg vervelend, als ik een assemblage open heb staan en ik wil een onderdeel ernaast openen om het te controleren voordat ik het in mijn assemblage plaats, nou, het opent een andere Solidworks, dus als ik terugga naar mijn assemblage en ik wil mijn onderdeel toevoegen, Het verschijnt bijvoorbeeld niet in het snelmenu van openstaande items.
Het zijn dat soort kleine dingen die ik gewend ben die niet meer werken vanwege dit probleem, naast het feit dat ze meer bronnen verbruiken, omdat het een nieuwe complete Solidworks opent door alle invoegtoepassingen te laden elke keer dat deze wordt geopend.
Ik begrijp dat het laxerend moet zijn je verhaal haha.
Aangezien er een versiewijziging is geweest, heeft u in het begin misschien problemen met het koppelen van uw bestanden en applicaties. Ik weet het daarna niet echt... Om te zien of iemand anders het probleem kent, zie de oplossing....
Kracht voor jou.
Hallo
Kijk naar wat het standaardprogramma is dat door Windows wordt gebruikt voor Solidworks-bestanden, dit zou "Solidworks Launcher" moeten zijn, zie HIER (vanaf stap 2) voor meer informatie.
Vriendelijke groeten
2 likes