Hallo
Ik moet een bewerkingsmal laten maken voor het onderhoud van zeer kleine onderdelen.
Deze onderdelen worden gesneden en geboord op een van onze bewerkingscentra.
Ik ben op zoek naar klemcilinders die de onderdelen volgens hun beperkingen kunnen vasthouden
Kun je me helpen;
1) Wetende dat de cilinder onderdelen met een hoogte van 46 tot 60 mm moet kunnen dragen
2) Dat het niet uit het stuk mag steken omdat het aan beide kanten door een zaagblad wordt gesneden.
3) En dat het krachtig genoeg zal moeten zijn om het onderdeel vast te houden tijdens het boren
4) En die hoogte van 150 mm is noodzakelijk voor de doorgang van het zaagblad
plan_gabarit.png
Wat is de lengte van de stukken?
Om de klemkracht te bepalen, is het nodig om het materiaal van het werkstuk en de instellings- en booromstandigheden (geleidegat en gat, gat, tappen, maten) te kennen.
Bij Festo is er de CLR-50-50 die qua maat geschikt zou kunnen zijn (inspanning/slag).
Als de roterende beweging van de vetische as niet noodzakelijk is, is het niet erg ingewikkeld om een kantelflens te ontwerpen die, door in te spelen op de hefboomarmverhoudingen, een goede klemming mogelijk zou maken met een compacte cilinder (de hoogte van 150 mm, is het minimum of maximum?)
2 likes
Dank u stefbeno voor uw antwoord
De onderdelen hebben variabele lengtes die variëren tussen 120 en 150 mm (vandaar de 60 mm breedte van de steun) met snijhoeken die variëren van 32 tot 52 graden.
De hoogte zou het minimum zijn omdat de zaag en de boorkop op een haakse tandwielkast zijn gemonteerd. Om te boren mag het zaagblad dus de straal niet raken.
Dus het eerste dat u moet doen, is een cilinder vinden en vervolgens het systeem vinden waarmee u deze cilinder op de steun kunt bevestigen, evenals het wipsysteem om het onderdeel vast te houden.
als de inspanning van de CLR voldoende is, wordt deze plotseling strakker en kantelt. Bevestiging is eenvoudig, er is een geschikte set poten.
Het blijft om de boorkracht te bepalen om de klemkracht te kennen.
1 like