Creatie van een tandwiel en een cirkelvormig rek SW 2016

Hallo, ik zou graag een tandheugel willen maken om het te kunnen 3D-printen, maar ik weet niet hoe ik het goed moet doen. Een scherm is beter dan uitleg:

Hier heb ik het rek gedaan, maar zonder aandacht te besteden aan het respecteren van de juiste module met de juiste spoed enz., dus voor de realisatie van het rondsel ben ik verloren. Daarna zou ik het rek graag in meerdere gelijke stukken willen kunnen snijden zodat ik het kan printen. Het is vrij groot omdat het een externe dimameter van 475 mm heeft. In het midden komt een bord dat met een motor gaat draaien:

Als het niet duidelijk genoeg is, laat het me weten, bij voorbaat dank.

Goedenavond

Wat betreft het tandwiel, ik had een tutorial gemaakt die hier is. Hij legt uit hoe je een tandwiel met rechte tanden kunt berekenen volgens een involuut van een cirkel.  Voor het ringwiel  weet ik dat de kopdiameter gelijk is aan d-2.m en de voetdiameter d+2.5m met d, primitieve diameter, gelijk is aan m.Z. Maar omdat ik de kans niet had, heb ik het nooit gemodelleerd. Het zou nodig zijn om te doen

pignon_cylindrique_a_denture_droite_pmc.pdf
3 likes

Hallo

Pierre Mihailovic, geweldige tutorial bedankt.

Hallo

Ik heb altijd een aanpasbaar tandwiel aan de onderkant van mijn tas.

Het dateert uit mijn middelbare schoolperiode, maar zou nog steeds moeten werken!

Fred

droit-4.sldprt