Ik maak verschillende langwerpige groeven op het oppervlak van een buis. Ik wil ze maken door te frezen.
Ik heb gemodelleerd wat ik wil in de aangrenzende kamer. Ik doe een materiaalverwijdering, volumevegen, van een vorm die de aardbei zou moeten voorstellen.
De frees is precies de breedte van de 1e groef.
Nu, van wat ik uiteindelijk wil, zou ik de eerste groef moeten maken van een Ø2-frees die zo kleiner is dan mijn groef.
Om dit te doen, moet ik het pad van de snijder op een cilindrisch oppervlak uitzetten. Is dit mogelijk?
Voor schetsen, aangezien de functie "offset-entiteiten" niet bruikbaar is voor een 3D-schets, kunnen we deze methode gebruiken:
"Ik heb net een oplossing gevonden... Het is empirisch, maar het werkt
Ik maak een schets offset in een vlak loodrecht op mijn extrusierichting, dan gebruik ik de gebogen functie die op een oppervlak wordt geprojecteerd, zodat ik op het oppervlak projecteer. Om af te maken open ik een 3D-schets, zet mijn projectie om in een schets en ik extrudeer! Nou, er zijn ook eenvoudigere denk ik! Maar dat is de enige manier die ik heb gevonden om een 3D-schets te verschuiven voor het geëxtrudeerde."
Na het testen van het voorstel van PL heb ik de oplossing nog steeds niet gevonden.
Dit is niet wat ik zoek.
Ik ga de vraag afsluiten door te stellen dat "Ik heb mijn probleem zelf opgelost".
Dit is niet het geval, maar in mijn vorige antwoord dacht ik dat ik duidelijk genoeg was geweest door te zeggen dat het antwoord van PL mijn probleem "mogelijk" zou kunnen oplossen en dat het het verdiende om getest te worden.
Ik heb al te veel aanmaningen ontvangen om deze vraag af te sluiten alsof de oplossing al gevonden is.
Ik ben teleurgesteld over deze verkeerde interpretatie van de woorden die ik gebruikte en ook over deze race to the point.