Het maken van een beschermende balg

Hallo

Ik wil graag een beschermende balg maken met solidworks (om het "hef"-systeem te beschermen dat ik in een vorige post noemde).

Ik heb tutorials gevonden om heel eenvoudige te maken met een regelmatige vorm (eigenlijk een cilinder), maar in mijn geval zou ik het graag met een nogal bijzondere vorm willen doen. Ik zou graag iets willen doen dat zo dicht mogelijk bij dit beeld komt, maar ik ben totaal gefrustreerd over hoe ik dat moet doen. Iemand een suggestie?

Met de gladstrijk- of veegfunctie...

Teken verschillende schetsen, de doorsnede, de hoge baan, de lage baan, indien nodig enkele geleidingscurves.

symmetrie!

En presto! Het is eenvoudig om te schrijven, maar je moet het gewoon doen:p Om te gillen

En je wilt dat het vervormt of niet

Als het moet vervormen, wat zijn dan de mini- en max-zijden?

en de richtingen van vervorming

@+

Ja, idealiter zou ik het willen kunnen vervormen. In minimale afmeting 6cm in maximale afmeting 25cm, en voor de richting van vervorming weet ik niet zeker of ik begrepen heb wat je bedoelt, want voor mij lijkt het me duidelijk dat het verticaal is:D

Hallo

Ik weet niet of het een goed idee is, maar het is snel.

Ik zal de volledige volumevorm doen met een gladstrijking met een laag profiel in het midden en een profiel aan de bovenkant hetzelfde als de onderste, allemaal geleid door een geleidingscurve, een schaalfunctie en ik zal de scheidingen maken met een materiaalafname en afwerkingen tussen de materiaalverwijderingen

Anders nog onbeschofter:

Ik zal een straatsteen maken, een verwijdering van materiaal op het voorste vlak voor de voorste silouhette, een verwijdering van materiaal op het juiste vlak voor de silouhette in het rechteraanzicht, 4 grote bladeren om de rondingen en verwijderingen van materialen te geven die ik hierboven heb beschreven.

Het hangt allemaal af van de behoefte en de details.

Als je geen details nodig hebt, is er niets beters dan de foto op de achtergrond te zetten en voor gladstrijken te gaan.

1 like

Hallo

Moet het onderdeel worden vervaardigd of is het er alleen om te renderen?

Ja, het doel is om een onderdeel te maken dat gemaakt kan worden (waarschijnlijk in rubber).

Voor de weergave zal het zijn met de gepixelde foto die ik aan de post heb bijgevoegd:D

@mickael.alves Het is niet nodig om de scheidingen te maken, in feite zoals het is getekend, zou het nodig zijn om een heleboel onafhankelijke gegoten plastic onderdelen te maken en ze samen te articuleren, kortom een onzin voor de eenvoudige bescherming van een "telescopisch" systeem, dus ik geef er de voorkeur aan om een beschermende balg te maken in één en slechts één.

Ik probeer het in ieder geval met de gladmaken, de schaal etc. Het begint goed, maar ik heb geen idee hoe ik de kamer flexibel ga maken na...

Wilt u dat het flexibel is of dat het de verschillende posities van uw assemblage volgt?

In dit soort gevallen gebruik ik een "uitgerekte" configuratie en een "gecomprimeerde" configuratie waarin ik een deel van de afmetingen van de gladmakende schets varieer. Om het echt flexibel te maken, zouden veel middelen nodig zijn voor relatief nut. De gladmakende oplossing is zelf al behoorlijk zwaar.

2 likes

Ja ik wil het graag flexibel maken, als dat niet lukt val ik terug op een systeem met 2 of 3 configuraties.

Als je het flexibel wilt maken, moet je de afmeting (hoogte bijvoorbeeld) koppelen aan de afstandsmaat tussen je onderdelen waar de balg in je assemblage is ondergebracht.

Zodra u uw onderdelen verplaatst, komen de balgen up-to-date (met een reconstructie in ieder geval).

Om de "flexibiliteit" van een balg te laten zien, had ik de balg in verschillende stukken opgesplitst en had ik een eenvoudige beperking tussen de randen geplaatst om een cruciale verbinding tussen de verschillende onderdelen te creëren:

(in het rood de links)

[EDIT] met deze oplossing moet je ook enkele punten van de balg ertussen op de verticaliteit beperken, omdat het anders alle kanten op kan springen

[BEWERKEN] Voorbeeld met voortreffelijk

voorbeeld.sldprt
1 like

De oplossing van Aurélien lijkt mij de enige die in staat is om flexibiliteit in montage te animeren.