Draadsnijden op een bol deel

Hallo, ik werk in de autoschroevenindustrie, ik ben op zoek naar draden op onderdelen waarvan het uiteinde convex van vorm is, de draad moet constant zijn op het doel van het onderdeel....

Is het mogelijk met het draadsnijgereedschap?

Hallo

Ja, als uw draad wordt gemaakt nadat uw onderdeel is gevormd. Maak gewoon een raakvlak en plaats het gat op dat vlak.

Zou je een zeefdruk van je kamer kunnen plaatsen om je beter te kunnen helpen.

Hallo 

Zou je weten hoe je een raakvlak op een convex oppervlak kunt maken?

Ik bevestig het model van het te maken onderdeel

piece_fini.sldprt

Dsl kan ik niet openen omdat onder 2016. Kun je een zeefdruk maken?

Ja dank u voor uw aandacht.... de schroefdraad is een M6x1 en moet constant zijn over het gehele profiel van de stang

capture_vis.png

Kunnen jullie voor mij ook een RWZI van jouw deel maken?

Is deze versie geschikt voor jou?

piece_fini. stap

Hallo 

Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden, hier is een screenshot van het resultaat....

Ik gebruikte de verwijdering van geveegd materiaal door het binnenprofiel van mijn draad te creëren en op een spiraal gedefinieerd door stap en omwenteling met een vermindering van de diameter van de bochten aan het einde....

Als je een andere methode vindt, ben ik er helemaal voor....

Bedankt voor je hulp

capture_vis_ogivale.png

Hallo @Guillaume

Uit pure nieuwsgierigheid, denk je dat je draad zal werken?

Heb je al een app die ergens bestaat? Sterker nog, ik zou oprecht heel benieuwd zijn hoe het net tijdens het schroeven wordt vastgehaakt. Tenzij er een montage met een lijm is, ben ik benieuwd om te ontdekken ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hello@Zozo

Inderdaad, ik denk niet dat de draad werkt als we het onderdeel 3D-printen. Ik was gewoon op zoek naar een grafische weergave voor de realisatie van het machine-aanpassingsblad, het is gewoon visueel om de mensen in de werkplaats te helpen de vorm weer te geven die op het afgewerkte onderdeel moet worden verkregen. We maken schroeven door vervorming, er is geen spaanverwijdering....