Het maken van een piramidestam met meerdere zijden in solidworks plaatwerk

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, maar niet op solidworks, het is mijn werkinstrument.

Ik had echter graag het modelleren van een stortbunker met meerdere gevouwen plaatwerkflanken willen vereenvoudigen .

Mijn idee zou zijn om een piramidestam in volume te maken en deze vervolgens om te zetten in plaatstaal, om de verschillende zijden te maken .

Heb ik me verstaanbaar gemaakt? Om te gillen

Illustratie bijgevoegd Bij voorbaat dank

tremie_finale.jpg

Hallo

Kijk of mijn tutorial bij je past.

1 like

Bedankt voor je snelle antwoord, maar dat is het helemaal niet,

Ik wil 8 zijden in plaatstaal maken, en dit dankzij een piramidaal volume aan het begin.  

Ik denk dat ik na het uitvoeren van de rompfunctie moet overstappen op plaatwerk en dan verbindingsplooien moet toevoegen...?

maar ik weet niet echt hoe ik dat moet doen..

tremie_finale002.jpg

Als ik het goed begrijp, wil je uitgaan van het innerlijke volume van de piramide en daar omheen bouwen?

Ja, je kunt als je wilt lijden op een volume 

maar dan het beste denk ik

is het terugnemen van de gezichten of % van de gezichten

door het creëren van oppervlakken met alle implicaties 

@+

Precies dat!

Zodat de flanken van de trechter perfect passen.

Nou, je maakt een assemblage met het volume erin, dan maak je een nieuw onderdeel, dan selecteer je een gezicht van het volume en teken je erop. 

3 likes

Wat bedoel je? zonder een plaatwerkconversie uit te voeren?

Heeft u een voorbeeld?

Hij legt het je uit 

Zodra uw volume is voltooid

Je maakt een assemblage aan, je plaatst je onderdeel goed ingesnoerd via de Origins

na je gezichten of % van de gezichten 

wordt gebruikt om uw plannen en schetsen op te halen via Convert Your Entities voor het maken van nieuwe onderdelen

@+

2 likes

Hallo

Ja, ik denk ook dat een assemblage in dit geval de juiste keuze is, en elk onderdeel herstelt de omtrek via entiteitsconversie voor elke plaat / vlak.

Om te zien hoe elk van de vellen moet worden georiënteerd ten opzichte van de oorsprong  van de assemblage of het vlak van het gezicht. (anders heb je een verandering van oorsprong in het plaatwerk nodig)

Plaats je volume in stap en ik zal je een voorbeeld geven, ik vraag om een stap omdat ik onder 2016 ben

1 like

Trouwens, in uw voorbeeld, komt het van uw bedrijf of is het op het net/de klant terechtgekomen en wilt u hetzelfde doen?

Als het uit uw huis komt, waarom zou u dan niet dezelfde methode gebruiken?

Het voorbeeld komt van ons, maar het is een montage die haastig is gedaan, zonder al te veel beperkingen, daarom wil ik het netjes opnieuw doen.

Maar ik denk dat ik je methode begrijp.

bijgevoegde STEP van de piramide bijvoorbeeld.

trechter.stap
1 like

Hier is een ritssluiting met een voorbeeld 

tremie.zip
2 likes

Ik zal ernaar kijken en je op de hoogte houden, bedankt

1 like

Hallo, het is me gelukt dankzij jouw methode, die mij volgens mij de beste lijkt...

Je moet alleen de gebogen hoeken goed beheren, om lekken te voorkomen.

rendu_tremie.jpg
1 like

Het enige dat overblijft is het valideren van het beste antwoord om de post te sluiten.

1 like